Saturday, July 14, 2012

Apa Dah Jadi ?!!! T____T

Apa nak jadilah dengan dunia sekarang ni !!!

Ini yang aku tak berapa berkenan nak berfesbuk. banyak sangat ceritanya. 

Antara salah satu tanda-tanda nak kiamat. Bila fitnah semakin berleluasa.  dan sekarang. Kita memang berada di era ini. hendak atau tak hendak?!! Kita Kena Terima. 

Terutama yang artis-artis tu ... berhati-hatilah !!! 


Aku terbaca tentang sesuatu kat fesbuk . nak tau ke? jom selongkar ... semoga boleh jadi iktibar buat kita semua. 


kalau korang rasa nak berdakwah ke apa ke?
mohon tutuplah muka hamba Allah yang berkenaan.
Yang paling menyedihkan nampaknya ianya seperti liputan dari satu media Elektronik ....

kesian budak ni ... 
tak pasal-pasal jadi isu... tapi bila difikir balik memang isu pun. 

semoga Allah memberi mu hidayah. Hanya itu yang mampu aku ungkapkan. tak ada apa pun yang nak dibanggakan dengan Justin Bieber tu. Ia tak jamin kita apa-apa pun untuk kita di dunia dan di akhirat dek ...

Nota: aku tak mungkin bisa membantu kamu untuk merubah hidup kamu kerana aku juga tersangat sibuk dalam urusan perubahan dan pemulihan untuk diri aku sendiri. Ingatlah ... Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum, selagi kaum itu sendiri tidak mahu mengubahnya. Bila fikir-fikir balik rakyat Malaysia kena bertegaslah ... benda macam ni tak boleh buat main-main. Jika aku diberi kuasa... memang aku akan panggil justin bieber tu nak buat permohonan maaf sebab sukahati saja nak pegang anak-anak kita. tapi apakan daya... kalau yang empunya badannya sendiri merelakan. Bukankah itu lebih sakit rasanya. Keadilan mana yang ingin kutegakkan... sedangkan masyarakat sekeliling memandang ... 

" Alah .... itu biasa-biasa sajalah !!!" 

2 comments:

Anonymous said...

Tu la...dia hanya remaja biasa.....kdg2 xlepas dr kesilapan pabila bertemu idola kesayangn dunia...mungkin dia akn matang seiring usia dia....hanya Allah je bisa mengampunkan dosanya...siapa kita utk menghukumnya....cukup sekadar teguran manis..agar dia lebih berhati2 kelak....

sha83@kaizer said...

kadang-kadang media pun satu hal T___T