Wednesday, September 14, 2011

Selamat Tinggal Cinta Dunia (T_T)

Hari Jumaat cuti kan?!! nampaknya aku kene "restkan" bebudak ni ;). Minggu depan baru start program lagi. InsyaAllah ... oh ya! macam tak ada kaitan pula dengan entri yang inikan...?!!!....

berjalan - jalan dari satu "wall" ke satu "wall" yang lain sungguh "best" juga kadang-kadang. maksus saya .. wall facebook. hehe..

macam-macam ilmu yang ada... tak kiralah ilmu yang baik, ilmu peringatan, ilmu yang tak elok..semuanya ada...

jadi PILIHAN ada DIDALAM TANGAN KAMU SENDIRI. andaikata terjatuh sendiri ... fahamilah ... itu adalah kerana pilihan kamu sendiri. kalau Nak.. cakap Nak... kalau Tak Nak... tak siapa siapa boleh paksa kamu. INGAT ITU!!!

mari kita hayati bersama-sama ilustrasi gambar dibawah ini: "semoga Allah melindungi hati kita semua ... Allahumma Amiin...Amiin.. Amiin ...." InsyaAllah



"Soalan : "Ustaz, kenapa ya hati perempuan ni kadang² tiba² je rasa sedih tanpa sebab. Ada orang kata syaitan yang ganggu! Ada petua tak untuk elakkan hati kita ni sedih? Kadang² bila bangun pagi rasa sedih, kadang² rasa macam rindu. Tapi tak tau rindu pada siapa?"


Jawapan dari Ustaz Azhar Idrus : "PERKARA BIASA. HATI PEREMPUAN MEMANG HALUS, HANYA LELAKI SEJATI YANG MAMPU MENJADI PENAWAR ^_^"


-dapat daripada wall fb seorang abang saudara sesama Islam : terima kasih .... semoga Allah memberkati anda ...Amiin...Amiin...Amiin ...-


Nota: semakin hari semakin jauh aku melangkah ... aku pergi tinggalkan segala-gala yang ada. andai satu hari nanti aku tiba-tiba hilang dari sisi hidup kamu. Maafkan aku. jangan bersedih hati..kita semua masih ada Allah...yang tetap setia bersama-sama kita walaupun kita selalu curang terhadap cinta yang diberikan oleh NYA ....kita perasan tak selama ini?!!! DIA lah yang paling setia. DIA lah... DIA lah... iaitu ALLAH !!!

0 comments: