Wednesday, September 14, 2011

I Love Malaysia

Sekejap tadi saya berselindung disebalik wall FB ... memang best jalan-jalan di wall ni .. banyak benda baru yang saya tahu. tapi ... ada satu hal yang lebih buat saya tertarik....

satu page ni dok kutuk sakan errr.... (maaf haruslah dirahsiakan) ....

Aduhai Umat Akhir Zaman:
kita semua tak banyak masa nak siapkan apa-apa bekalan. mampukah kita menempatkan diri kita di kalangan insan insan yang terbaik di sisi Allah ... sebaikmanapun kita... jika hati dan lidah tidak dijaga ... maka rosak dan pincanglah iman kita...
dari sehari ke sehari semakin banyak yang aku belajar...semakin banyak hal yang menutup mulut aku untuk berbicara...

ya Allah... apakah ini semua detik-detik pengakhiran hidup ini ...?!!! Hanya Engkau yang Maha Tahu...

saya bersyukur dilahirkan sebagai warga negeri Sarawak ... bernaung pula dibawah pemerintahan negara Malaysia. tak kisahlah rupa paras kita macammana ... asal hati kita tak cacat oleh sikap kita sendiri ...

siapa-siapa yang faham pasal page yang saya maksudkan sebentar tadi ... sila ... klik unlike jika anda warga sarawak ... hehe dah macam korang pun dok like juga ya...

biarlah apa page tu nak buat. jika anda betul betul menentang ... sila buat laporan kepada pihak berwajib supaya page itu diambil tindakan. jangan hanya kerana satu page yang kita tak tahu asal-usulnya .. rakyat kita pula berpecah-belah ... INGAT ITU!!!

renung-renungkanlah ~~~~

NOTA: apa nak dibangga dengan rupa paras .. apa nak dipertahankan dengan paras rupa .. orang nak kutuk ..kutuklah .. akhir hidup kita kembali ke tanah jua... bila dalam tanah konpem kene makan cacing ... Allah jualah yang Maha Pemelihara kita ... di dunia mahupun di akhirat !!!

3 comments:

Umie Nadhirah said...

page nawan kutuk sarwak lah eh.. hamboih dah nuan gambar dengah bendera untung eh..

sinariman10 said...

ano pasah mo hihihhii

sha83@kaizer said...

umie Artoqiemie
hehe ...
rilex gurl ....
haha

@sinariman
pasah aseng japah adip hehe