Thursday, September 15, 2011

Antara Tudung Saji Dan "Ocot" !!!

haaa ini dia little prince .... yang tak berapa nak littlenya .... ada kisah dengan si kecik ni ....



dia merupakan pelakon terhebat setakat ni dalam famili sakinah ... kalah usu nya neh .. tak boleh jadi macam ni ...




dia ni agak lain sikit...


suka ikut apa yang ayah dia buat. sampai "sound" kakak ngan abang-abang dia sekali hehe... kecik-kecik dah pandai sound orang ye... kalau ngan usu dia ni ... :etakut .... (takut eksen-eksen) ....




kedatangan ke sibu untuk kali ini...memang membuat aku terkesima tengok si kecik ni. lain sangat daripada abang-abang dia... betullah apa ibu dia cakap... jangan tak tahu ayah dia dah ada assistant sekarang ni.... kihkihkih ...




yang tak tahan bila tengok muncung dia bila saya larang dia main itu ini... hehe ... amboi .. siap jeling tajam lagi you .... hahaa... twoo-we-jha miak tok eh ... hehe .... adalagi part paling comel ...




satu malam yang indah dan tenang ...


ibu dia ajak dia tidur lagi.. tapi dia tak nak ... dia masih dok leka main tudung saji... siap duduk lagi haa dalam tu ... entah macammana idea dia datang ... dikumpulnya semua bantal-bantal masuk dalam tudung saji lepas tu dia masukkan diri dia sekali ..kemudian baring ....




ibu dia goyang-goyang sikit tudung saji sambil berkata:




"okay ... baby nak tidur.... " kira macam ayun buaian le tadi ...




yang seronok tengok .. bila si kecik ni boleh pula dia berlakon macam baby nak tidur ... siap muncung dia dok cari susu ... adoihhh .... aku tak tahan lah memang gelak abis tengok telatah dia ni .. sayangnya time tu henpon aku k.o .. jadi tak dapat nak buat video hehe ... kalau dapat tengok eee geram ... memang comel sangat-sangat ...




betul lah kan ... anak ni sebenarnya penghibur ... hehe ... secara tak langsung .. haha....




uhuk--uhukkk... ops .. sori ... sebelah saya ada racun nyamuk tengah beroperasi haha !!!




itu kisah dia dengan tudung saji ....


tapi ada satu lagi yang saya tak gheti nak klasifikasikan sama ada kisah ini kisah apa ...




begini ceritanya...


suatu petang ibu dia sibuk nak sediakan juadah berbuka puasa... saya tengah belek buku-buku halaman rumah ... datang ayah dia dari luar ... tak ingat pula apa ayah dia nak buat ...




si kecik ni main tepi meja ... mula-mula makan ... lepas tu ... dia nak buka tudung saji ... saya larang .. tapi dia tetap juga nak buka... saya larang lagi ... dia tak peduli .... kemudian ayah dia pula larang dia .. masih juga nak bukak ...




alih-alih ...




trink....ting ..ting .... boom!!! (illustrasi ada barang jatuh) keh keh keh




"ocot!!!" -spontan dari mulut si kecik ...




dan saya.. tiba-tiba menjadi blur sekejap ... antara dengar dan tak dengar.. saya pandang muka ibunya dan ayahnya ... dua-dua buat muka tak senang ... saya pun rasa pelik ... apa bendalah yang disebut dia ni ... dengan isyarat kening ... saya tanya ...




"apanyer?"


ayah dia buat senyum kambing ...




ibu dia berkata :


"risau kak ... kecik kecik dah pandai melatah... (dengan muka kesian)"




reaksi saya:


apa?!!! melatah?!!! aihhhh ?!!!! jadi tadi tu melatahlah ?!!!




ayah dan ibu dia angguk angguk kepala ...


siap ayah dia ulang tayang balik ...




"ocot!!!"




Nota: ya ampun bebenor saya tergelak ... "ocot" rupanya !!!! haha .... singkatan kepada opocot hehe ....




* semoga bisa jadi Anak yang soleh ..... Amiin ....

2 comments:

Umie Nadhirah said...

haha.. aa lawak atg anak du masem2 mak lik haha.. nak du latah alah ko.. “mak datuk nenek” haha..

sha83@kaizer said...

hahha ....
idu lah oh ...
na rezki nuan ko merakem aksi dun nah hehe ...

mmg best actor ...

tapi bahaya oh .. idu luk susut an telow haha