Wednesday, September 21, 2011

Rapuh ... Dan Itu Aku!!!

Rapuh serapuhnya hari ini ....


Ya Allah limpahkanlah rahmat Mu ke atas anak-anak ku...


kenapalah budak-budak ni tak makan saman langsung?!! Alahai...

tak pasal-pasal aku dah jadi ala-ala yankumi yamaguchi komiko dlm cerita gokusen.


berlembut salah .. tak berlembut lagilah salah. mana satu aku nak ikut ni. Bertegas!!!


part bertegas ni lah yang paling best...

sekejap je tu tak sampai seminit buat lagi.. buat lagi... dan buat lagi ...


alahai anak-anak ku ... jangan sampai penyepak aku naik ke muka korang !!!


seingat aku dah dua bulan aku tak kasi sesi muhasabah diri buat dorang...mungkin itu yang menyebabkan mereka melampaui had...memang horror betul lah korang ni. bukan masalah tak ingat langsung...pasti ada sesuatu... cuma aku masih belum jumpa.


flashback !!!

rasa rindu dengan anak-anak generasi pertama dan kedua sebelum ni. sungguhpun lagi hebat dari anak-anak yang ada sekarang ni... tapi ... tak adalah mereka sampai tak dapat jumpa jawapan dengan sendiri bila bagi latihan.


dah lah tak dapat cari jawapan cakap besar pula tu !!! tak tahu buatlah cara tak tahu. tak boleh nampak gayanya nak buat test dulu ni .... onmode muhasabah dulu .... yang best lepas muhasabah ni ... bagilah ilmu banyak mana ... insyaAllah ... dapat buat tu =) ...


tapi tak tahanlah bila tengok dorang nangis ='( remuk juga rasa hati ni bila tengok airmata ni...


aduhai mak ayah kat luar sana... berilah kerjasama.. pantau selalu sikap anak-anak anda .. rajin-rajinlah bertanya tentang sikap anak-anak anda bila tidak berada di depan mata anda. tanyalah kepada penjaganya..bersikap telus lah sedikit demi masa depan anak-anak...


sabarkanlah aku ya Allah...

tenangkanlah aku...

damaikan jiwa aku ya Allah...

Astaghfirullah al adzim ....

Artist : Opick

Lirik Lagu : Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan

berhias gelap dan terang

suka dan duka

tangis dan tawa

tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi

hadir bagai teman sejati

di antara lelahnya jiwa

dalam resah dan air mata

ku persembahkan kepada Mu

yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah

kadang tak setia kepada Mu

namun cinta dalam jiwa hanyalah pada Mu

maafkanlah bila hati tak sempurna

mencintai Mu

dalam dadaku harap

hanya diri Mu yang bertahta detik

waktu terus berlalu

semua berakhir padaMu


nota: tak pasal-pasal lelah aku datang balik malam ni tadi... tidur awal bebenor ... dekat jam 12 terjaga itupun pasal seseorang yang tetiba muncul dalam mimpi aku...


Ya Allah... rahmati dan lindungi lah kami sekeluarga ya Allah ....

0 comments: