Sunday, June 12, 2011

Kisah Sebelum Subuh

assalamu'alaikum dan apa khabar semua ....


hehee... coming back dah ni.

ade yang tanya mana aku pergi ...

aku sibuk bercuti... memang best cuti-cuti dengan family ni ...

syoknye...



tengah berfikir ni nak cerita pasal apa....


oh ye.... ada satu lagi cerita aku tak story .... nanti kat blog http://gadismelanau83kaizer.blogspot.com/ aku post gambar-gambar percutian aku kays ...




satu hari tetiba aja aku tengok ramai orang ...

suasana rumah macam aku kenal je... tapi kenapa ramai sangat orang ye...

hati aku tertanya-tanya ... tapi tak mampu nak bersuara...

jadi aku mengambil keputusan untuk setia menunggu tengok apa yang terjadi...




tunggu punya tunggu punya tunggu ...




errr... tetiba aku terpandang pelamin ... hati aku berkata:




"aih ... sape lak doh nak kawen ni ... tak jemput aku pun..."




ade ke patut dorang buat kenduri tak jemput aku ishk ishk ishk...


aku dah mula onmode sedih ....




hati mula menangis... sang Rimau mula mengaum ...

hehee macam tak ngam pulak kata perumpamaan itu kan kan kan ...




sebelum airmata aku jatuh ...

aku tengok si pengantin melangkah masuk dengan sopan menuju ke pelamin.

serius ... aku tak nampak wajah pengantinnya ...

yang lagi aku pelik... siapa yang kawen sebenarnya ni ...

aku tengok semuanya lengkap je seisi keluarga aku ...

siap pakej dengan anak-anak lagi tu huh!




penat aku menunggu kamera tu zoom ke muka pengantin ...

aku sempat memerhati gelagat para tetamu satu persatu ....

seronok jugak tengok hehee...




aku memerhati dari setiap sudut majlis tersebut...

very simple tetapi meriah ... warna tema ... adalah putih yang bersih dan suci ...




tiba time bergambar pulak....


aku try zoom in kamera...




blurrr....




blurrrrr....




ade jelas siket...




semakin jelas....




tapi...




"aihhh ... awat muka aku lak?"


hati aku mula berkata-kata.




"takkan aku yang kawen ni... tapi dengan sape ek?"




mula bengong ... aku zoom lagi dekat...




"ha'ah siyes muka aku!" aku sudah mula suspen.


entah bila masa ada yang masuk meminang ni....


aku zoom lagi sampai 500 ....




"siyes betol betol muka aku .... Ah..Mati!!!" hati aku berkata-kata lagi...


"entah dgn sapa lah ye"




jantung aku mula tak stabil mengepam darah.


aku rasa mula kekurangan oksigen ...




habis tu siapa pengantin lelakinye?!!!




masih blurrr...




dan semakin blurrr...




dan semakin blurrr....




dan akhirnya... tiba-tiba ...


telinga aku menangkap sesuatu ...




Allahu akbar Allahu Akbar !


Allahu akbar Allahu Akbar !!!




MasyaAllah .. mimpi rupanya hehee.....


celik je mata terus senyum ... mana tak nya ... itu semua cuma sekadar ilustrasi majlis majlis orang kawen yang aku hadiri agaknya ... hehee.... kebetulan je ... korang punya majlis aku pulak yang kene mimpi ye... hehee....



Nota : ape? ciri - ciri laki tu ke? aishhhh ... itukan mimpi ... tak ada apa-apa lah.... lagi pun kamera blurrr tak dapat tengok hahha... kenalan pun tak sempat hhaha ...

2 comments:

twistiesgurl said...

seronok kan dapat bercuti dengan family...aku lepas kawen x sempat pon nk p bercuti ngn suami...harap pasni ada kesempatan kami...weii, doakan kebahagiaan aku..br seminggu kawen...dh mcm ade sikit perselisihan..salah aku ke??ke aku cepat terase??xtau la weihh...aku berdoa pada Allah...kuatkan semangat aku..tabahkan hati aku ..untuk menempuh hari muka....kadang2 rasa x tertahan nk menanggung..doakan aku... :)

sha83@kaizer said...

utk my twistiesgurl ....
aku selalu doakan yang terbaik utk ko dan yang lain - lain ... dugaan dan cobaan je tuh ... kene banyak tolak ansur=) ...

ingat satu hal je ...
kita tak kan dapat kenal hati budi seorang suami tu walaupun seumur hidup kita byk masa ngan dia ...
selalu lah belajar ye dear... =)

love you ngan kwn2 yang lain =)