Monday, August 23, 2010

Uwarghhhhh Aku Tak Nak Tengok!!!!

semuanya gara-gara Cloud Staircase drama korea.
tapi sepertinya aku telah melompat cerita ni. tak ape... aku sanggup lompat balik ke belakang ...

kiutnye heroin dalam drama tu .. adesss aku terskip lagi neh.. hahhaa...

minggu lepas adalah kelas kedua untuk hari sabtu. best jugak tengok budak-budak ni tetime puasa. semangat macam tak puasa je. tengah-tengah memberi tunjuk ajar. tiba-tiba tak diduga...budak-budak perempuan ngadu ... ada "bau tak enak" dalam kelas tu ... apalagi bisinglah bebudak tu. tapi yang aku pelik budak lelaki relax je...

korang agak-agak siapa yang punye angkara?!!! hahhaaa... tapi siyes lah ... aku tade cium bau apa-ape pun...

nasib baik otak aku ni berfungsi pada saat itu. untuk mengelak insiden tuduh menuduh berlarutan sehingga menimbulkan rasa malu di pihak yang terbabit. jadi aku terpikir pasal topik dalam wanita hari ini. pasal bau-bauan ... tapi aku simpan dulu idea tu untuk senjata terakhir aku.

aku keluarkan senjata pertama aku.

1- siapa yang tutup hidung... tarik muka... dan bising ... dia lah yang menyebarkan bau yang tersangat wangi ni?!!! bicara ku ketika itu. langsung diam mereka mereka dan juga mereka. tapi tak lama. sekejap je hhahhaa lepas tu buat balik.

2- senjata kedua... aku pun mulakan stori siket.
aku ceritalah yang aku ada tengok rancangan TV dan ianya bercerita pasal bau-bauan. dan menurut ustaz tu... jika kita tercium bau tak best. maksudnya jin kafir yang nak mendekati kita. dan jika kita terima bauan yang best-best... jin islam yang berusaha nak mendekati kita. terus dorang semua diam...

lepas tu dorang tanya macammana nak elak daripada jin dekat dengan kita. aku jawab cara ringkas banyak-banyak berzikir. mintak tolong daripada Allah supaya kita tak diganggu oleh makhluk berkenaan. jangan bercakap yang bukan-bukan atau perkara yang sia-sia.

dapat jugaklah aku handle dorang sehinggalah aku tnjukkan satu video yang ada bacaan alquran yang sungguh merdu tu. terpukau dorang. aku sekalian mintak dorang cek bacaan al-fatihah dorang. kira sekali pakej lah ni. hihiii entah kenapa budak-budak ni berusaha pulak nak ikot bacaan al-quran yang sungguh merdu tu tadi. tersenyum seorang-seorang aku dengor bila mereka sendiri merungut sebab lagu tak menjadi. jadi, aku syorkan supaya dorang lebih banyak meembaca al-quran di rumah. bila dah serasi dengan ayat-ayat ni. bawak je lah apa-apa lagu insyaAllah pasti kedengaran merdu. nak lagi best. kene belajar taranum ... terus salah seorang daripada mereka bertanya... taranum dalam tv9 dulu ke? aku jawab ya. dan tersenyum.

alhamdulillah klas hari itu berakhir dengan baik ... terima kasih anak-anak ku...

sape-sape yang minat dalam bidang perubatan tonton le cerita cloud staircase channel 303 ... bestlah... tapi aku takut part budak laki doktor tu cucuk saluran pernafasan seorang pesakit yang berada di luar jauh dari kawasan hospital. kira emergency case lah... hehehe.... comel-comel pelakon dalam ni.

nota: aku ni tak sah kalau tak layan korea dalam sehari ...

2 comments:

KIDbrush® said...

imagine Wonder Girls pakai tudung + bj kurung labuh... perghhh ayu da weiii

sha83@kaizer said...

hahha kid adesss ko ni hhahhaha baru je update blog gadis melanau tadi seh hahaa ...