Thursday, August 26, 2010

Otak Yang Ter :sot ?!!!

Hari ini aku lebih penat daripada biasanya. mungkin sebab aku tak cukup tidur. aku sengaja salahkan ketidakcukupanku itu. kerana semalam aku layan Buta Warna...aku juga pernah usaha buat solat sunat tengahmalam tapi tak adalah rasanya seperti ini... biasa-biasa sahaja... nahhh di situ sudah ada bezanya bersama hikmahnya sekalikan?!!!

sebenarnya itu cuma mukadimahnya sahaja.
insiden sebelah pagi... seperti biasa layan nur kasih tengah-tengah layan tetiba je dengar bunyi angin kencang bertiup diluar rumah. serius aku cakap ... aku tak ada menyanyi pun pagi tadi tapi tetiba je keluar angin kencang kan hehehe.. jadi bukan sebab aku le ... hihiii ...

lepas tu dapat calling daripada seorang kakak.. aku pun sembang punyer sembang dekat satu jam lebih jugaklah...

lepas tu... memandangkan pagi masih hujan. aku pun sambung tidur ... aik?!!! heehehee tetiba sayup sayup aku dengar bunyi orang ngaji ... aku nak angkat tapi kepala aku berat sangat sebab tak cukup tidur...badan aku mula panas... Oh Tidak!!!
akhirnya... aku sambung kembali tidur setelah habis kedengaran bunyi budak-budak bertadarrus.

al-kisahnya cerita...
sedang aku tengah merehatkan kepala yang berat ibarat ditimpa batu tiba-tiba koling masuk...

D: assalamu'alaikum...
s: wa'alaikumsalam... (smbil tersenyum... erk.... agak-agak dia nampak tak?)
D: helllluuuuuuuuuuuuuuuuu ....... (itu memang trademark dia kalo dia call aku...nak manja le kunun. hak3)
s: hello...baru sampai tempat kerja ke?
D:ha'ah ... maaflah tak ada call. bz sangat sekarang. puasa-puasa pun bz jugak.
s: tak pe... paham... jangan risau.
D: terima kasih ...... tengah buat apa tu? sehat ke? macam bunyi tak sehat je ni. kenapa?
s: semalam tak dapat tidur. lepas layan cerita buta warna.
D: eee.... suke tau tidur lewat... dah le selalu tak sehat....
s: oh ye ... ummie pesan kat wall di fb tu... dia taip... kalo makin lama simpan kene ada bonus tu.
D: hehehee... macam tu pulak. tak sempatlah ... kesian ummie...tapi teringin gak nak buat FB seronok tengok dorang main tanam tanam tu kan... tapi sekali nak buat kene blocked lah kat tempat kerja ni...
s: lhor ye ke? ceta pasal game kan.. tatau le apa kabar ikan kita dua.. lama dah tak jenguk. hehehee...
D: ye ke? hehhee ....
s: yelah.... sian tau... tapi kenapa masa puasa bz jugak kat situ ...
D: itulah yang tak paham ingatkan puasa dapat rileks rupanya makin jadi pulak.ini okay lagi ... kat bangsar tu lagi teruk ...
s: kalau kat midvalley?
D: woh ... tu sama jugak macam kat sini
s: woh...
D:eh boss datang lah... nanti call lain ye?
s: okay...
D; jaga diri tau jangan sakit-sakit...jgn tidur lewat dan jaga malam assalamu'alaikum...
s: wa'alaikumsalam...

klik...

sebelum berbuka puasa. jam dah pukul 6. tapi aku baru masak lauk kedua. ummie tak sampai sampai lagi. sayur campur dah masak baru aku sambung balik kerat-kerat limau oren jam 6 setengah aku baru je nak buat jus. ummie baru nak masak ayam masak merah.
terlewat sekejap buat kali keduanya masa berbuka puasa aku.

time balik terawih tu yang lawak siket... orang lain tak keluar lagi...aku dah tutup lampu surau ... tetibe terdengar suara...

" janganlah marah macam tu sangat sampai tutup lampu "

adesss duarius aku tak terpikir ape-ape pun masa tu ... main tutup je suis yang ada kan... slalunya kitorang selalu kene kalo part-part suis ni...tapi tigarius... yang tadi tu aku tak sengaja. hahahaaa... amponnnnn ...

sampai-sampai rumah...
aku on Tv sambil-sambil layan facebook ... sbenarnya sha cari video video best hehhe ...

sambil-sambil layan.
entah kenapa hati sha tersentuh mendengar bacaan petikan surah Ibrahim kot... teringat kat arwah ayah yang pernah mengajar sha mengaji satu tika dulu. sha kan selalu jadi murid terakhir... jadi ayah selalu ngajar dengan lagunya sekali. sama seperti alunan di dalam video tersebut... ~al-fatihah~ ...

0 comments: