Monday, August 16, 2010

Pulok Doh !!!

assalamu'alaikum dan selamat sejahtera semua... lama dah rasanya tak update blog. rindunya...(sambil buang sesawang)
cerita hari jumaat tu? iyer serius ni bahkan nak up ke duarius pun boleh gak =p
woh dorang semua pergi sibu. sha tak ikut. bukan apa? sebab sabtu tu ada kelas. hendak dijadikan sejarah malam tu sepanjang malamlah aku keseorangan kan kan kan...
tapi yang aku nak stori ni bukan kisah malam hari...

keesokan paginya pula...
aku dah amik tuala nak mandi... tapi entah kenapa telinga aku ni tajam menangkap pergerakan sesuatu bunyi... tigarius ni aku dengar macam bunyi orang berlari. mula-mula pikir pak guard ke yang lari... tapi mustahil pulok...tetibe aku teringat ... syaitan-syaitan dibelenggu time-time ramadhan macam ni... dan hati aku menjawab
' eh kau jangan takbur sangat bunyi ... jin-jin tu kene belenggu jugak ke?'
empatrius... aku tak pernah dengar yang jin pun kene belenggu.... jadi dag dig dug di dalam dada... hati berdebar hati berkocak amboi...
aku tunggu tu sampai 5 setengah baru aku pergi mandi dengan hati yang tenang tanpa pikir ape-ape pun...

dalam kelas...
ada accident...one boy ni tak reti nak berdiri dengan diam.. goyang sana goyang sini.. alih-alih kaki tersadung kawan kat belakang and terus terjatuh...dengan lagak tenang (walhal suspen giler dah aku rasa) ... aku tolong papah dia duduk kat kerusi anda lari ke rumah amik minyak sapu jap...

aku baca bismillah ... sapu tempat sakit dia... tak sampai 5 minit terus elok. au tak pasti ubat tu yang mujarab atau budak tu memang tak sakit sangat mana pun ... sebab spisis nakal kan...

pengajaran dari situ aku bagitau kat dorang... kalau kamu rasa sakit jangan salahkan orang di sekitar kamu...terimalah hakikat kamu sebenarnya yang menyakiti diri kamu sendiri...

balik dari kelas...
aku kemas-kemas rumah dan layan tv sampai tertidur-tidur tunggu orang jemput. bila kete dah sampai ... aku cabutlah balik kampung. sampai di kampung semua keje dah ada orang take over jadi aku punyer job tolong hidang je... isi lauk2 dalam talam ... hahhaaa... kalo nak jadi juru angkat tu kompem tak lepas punyer...kurang dipercayai hahahaa...

tapi lupe pulok aku nak amik menu makanan aku petang tu...
yang pasti semua makanan aku bercampur kari... bubur pun kene kari skali ngan air kopi pun kene kari...macam mana tu?!!! kalau tempat lain isu tumpahan minyak.. ni isu tumpahan kari neh... kat kedai mamak pun belum tentu boleh dapat tau ... hehhe
tapi limarius ni... lepas aku habiskan semua tu tak larat dah aku nak makan apa-apa lagi keesokan harinya hahahha... tengok!!!! kuat tak efeknya... korang ade macam tu ke? hahahha

abis makan .. masa tu la sesi bergambar dijalankan huhuhuu boleh rujuk upload mobile yg kat facebook aku... (eh tak sangka pulak aku ade facebook ek) mimpi rupanya...selesai sesi bergambar barulah dok tolong-tolong lagi kat dapor huhuuu...penat giler...

dan sekarang...
aku masih lagi rasa kenyang yang teramat sangat ...

Nota: baju raya ku dah siap ... korang punyer baju raya dah siap ke?

0 comments: