Friday, July 16, 2010

Antara Rabu Dan Khamis

assalamu'alaikum dan salam sejahtera (teringat lagu kumpulan samudera)... apa khabar semua? aku baru sihat sepenuhnya hari ini...

hari ahad yang lalu ... pagi tu aku bertolak ke Matu, buat apa? adalah kerja sikit. kerja makan-makan. seperti yang anda semua tahu ... hari tu genap 100 hari pemergian adik siti nurhidayah... (Al-fatihah) ...

antara aktiviti yang aku buat tak lain tak bukan... mestilah bahagian pinggan mangkuk ni... tapi untuk kali ni memang bukan tukang cuci.. erkkkk (selalunya memang bukan dalam bahagian tu)... aku tukang lap je :hehe plepas tu tolong angkat pergi dapur :hehe

antara aktiviti lainnya, mestilah makan-makan yummyyy.cerita pasal makan ni ada kisahnya yang tertentu. aku ni bukan kategori suka makan. tapi bila aku rasa nak makan. makan je keje nya tak ada lain. bila aku tak nak makan. dua tiga hari memang aku tak layan. tak kuasa I!!! malam tu kan final world cup. aku bukan main bedal kek yang ada atas lemari dapur :hehe ... makan punya makan ... tak sedor masuk 3 potong udah. lepas tu ambik lagi sampai potongan ke4 ... (time ni lah yang innesta isi gol tu) terus aku tak makan lagi lepas tu... (kedapatan sangat tensen tengok spain tak gol gol) hehehe...

esoknya pula... ah sudah... dorang promote pulak buah diki a.k.a tembikai. punyalah merah.isinya ... tapi mama cakap tak sodap. hehe. jadi aku tak layanlah. aku buat buat tak nampak je. anak buah aku si khadz suka sangat aku balik kampung. dia cakap sebab bila aku balik nafsu makan dia menjadi jadi.. bila nafsu makan dia jadi menjadi tu aku balik lah masa tu... dan begitulah seterusnya. pokok pangkalnya itu je lah kerja aku.

selain daripada itu, aku jadi pelayan jugak. masa dorang sibuk ntah apa ntah...aku jadi pelayan dalam kedai depan umah dorang. setiap kali aku layan mestilah kene situasi yang selamat. tak pernah yang datangnya bujang teruna atau si ude... selalunya kene ibu ibu... adik-adik... itu je lah hehehee...

aku jugak jadi babysitter... haaa jangan tak tahu... hehehe.. tapi aku tak mandikan baby, tak bagi makan, tak bagi minum susu. aku cuma main je ngan baby tu . kalau aku dah penat aku duduk diam dan layan tv. apalagi baby tu nangis melalaklah tak ada orang dengan nak main. hehehe.. nak tak nak kena angkat gak kalo volume nye dah besor... namanya nur amar arifudin...

selain daripada itu...hari selasa tu sempat lagi aku packing asamboi... (kecur air liur) hehehe...nak jual tu... hehheee... bertuah punya anak sedara dia boleh cakap dengan mama dia ... cepatlah packing asamboi tu sementara usu masih ada kat sini... baik benor bunyi dia ... agaknya muka aku ni dia dah cop memang arif dalam pack mengepack nieh hehhehe...

malam selasa tu arg yang aku duk bedal buah diki a.k.a tembikai... sodap woh ... alhamdulillah. (yang akhirnya tergoda sehingga melupai akan segala pantang larangnya). dia tak tunggu banyak masa dah. malam tu jugak badan rasa panas. aku rasa tak selesa. paginya aku bangun makin tambah tak selesa. ku gagahkan jua untuk pack asamboi ... settle semua kerja aku. aku main dengan adik arif. lepas tu bagi dia minum susu dalam botol... masa tu lah umie dan abie datang. and kitorang balik selesai semua tugas aku.

malam tu aku masih bertenaga sikit. tapi keesokan harinya hari rabu ... badan aku rasa lesu lesu lesu. mood aku hilang. bom meletus!!! akhirnya balik dari kelas aku tersadai depan tv. INI SERIUS!!! percaya atau tidak jam 20 suku aku dah masuk tidur. ZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz hampir setiap jam aku terbangun tapi aku terlelap balik kemudiannya...

Pagi khamis semalam sekitar jam 8 suku jugak... dewa col
dia: napa semalam tak dapat kontek?
aku: (blur) erk...ye ke?
dia: wah... ye ke?
aku: lor... manalah tahu... semalam orang tidur awal jam tak cecah 2100, orang dah masuk tidur...selalunya dia hilang network kalau macam tu.
dia: oh ye ek?
aku; yelah (tapi otak masih berfikir kenapa tak dapat dikontek pulak)

akhirnya aku yakin dengan jawapan aku. memang tak dapat dikontek pun sebab sekitar jam 12 ke atas network hp aku memandai je melarikan diri. tak boleh tak dijenguk selalu. hehehe ... tak hairanlah kalo terkadang tu memang tak dapat dikontek kecuali kalau waiting col tu lain cerita lah :siul

kemudia aku keluar dari bilik operasi ... terkezut seh... takdop air. macamner nak masak? aku cari air mineral pun takdop. aduh... sempat lagi aku skodeng FB aku sementara menunggu kehadiran air. alih-alih pukul 12 macam tu baru ada air. apalagi.. aku pun bekerja bersungguh-sungguh menggoreng ayam dengan tepung kentucky, serta masak dua jenis sayur, satu tu sayur cangkuk manis dan satu lagi sayur peria.

balik dari kerja aku tengok makanan tengahari tadi licin, aku masak lagi. masak nasi, kemudian masak ayam masak kicap sambil sambil tu masak sayur dan buat sambal huhuu ...

dan sekarang aku rasa penat tahap maximum... okay semua... nak tidur dulu.... hehehe
sekian, terima kasih.

Nota: sebenarnya kek yang aku makan time final WC tu dah ado kulat ... jadi secara tak langsung sebelum terkena penanngan si diki op cos le aku kene keracunan dulu. tak habis lagi keracunan aku dah bedal diki. sebab tu aku rasa teruk teruk teruk (innalillah...) hari rabu. =p

3 comments:

Umie Nadhirah said...

Umie pait geh..gu blog Umie juh? ^___^

pOr said...

pnjg lebor, patut la nk terjun dari tingkat yg paling atas tanah smlm..

sha83@kaizer said...

umie ... o.k o.k hehhee sat gi eh ...

por...
wakka wakka eaa.... :taknampak