Saturday, July 11, 2009

Ulser ; Bola-Bola Api

seorang sahabat menghubungiku untuk bertanya khabar.

aku: maaflah, sebab tak angkat col awak hari tu?
dia: kenapa?
aku: yelah... tak dapat nak bercakap, kene ulser, demam dengan gastrix. sekali pakej.
dia: kenapa pulak macam tu?
aku: dia macam ni tau...mula-mula tu kene ulser jer...lepas tu .. demam panas datang dan bila dh ulser, demam pun dah datang, saya tak nak makan tu le pasal yang dapat gastrix pulak. kebetulan hari tu memang dah tahap kritikal sangat. tu yang tak dapat sembang hari tu...
dia: kenapa tak bagitau?
aku: nak bagitau macammana?
dia: bagitau lah kat ym ke? hantar mesej kat hp ke?
aku: erk...masalahnya saya tak ada smpan ym awak dan number hp pun..
dia: ye ke?
aku:yelah...tak kan nak tipu awak pulak?
dia: o.k lah.. nanti saya bagi ym saya kat awak...
aku: okeh...
dia: tapi ulser tu ape ya?
aku: cemane nak cakap ek...yang ada ka dalam mulut tu.. kadang-kadang dia kat bawah lidah, pipi dan kat bibir...mula-mula tu.. dia macam biji tapi bila dah pecah.. tu lah yang jadi sakit sangat.
dia: woh... kat sini tak panggil ulser?
aku: abis tu, panggil apa?
dia: orang kat sini panggil bola-bola api...
aku: hah!!! bola-bola api? hahahhaa
dia: hahhaaa...

NOTA: dulu aku penah kenakan orang dengan bola-bola api gak? alih-alih aku pula yang kene ayat yang sama ... aduh ... wan wan...pandai-pandai le kau nak menjawab dengan orang-orang johor nanti...hakhakhakkkk

0 comments: