Friday, July 31, 2009

Aku Sakit by sha83@kaizer

dengan selamba aku letak kad sakit aku atas umie punyer kad ....
terus dok lepak kat kerusi menunggu ... (awas!!! umpatan telah berlaku ketika itu!!! antara calon-calonnya... jeng jeng jeng .... hhaha .... Nota: untuk maklumat lanjut sila hubungi sha83@kaizer di ym bilik sebelah ... http://gadismelanau83kaizer.blogspot.com/)

tetibe nama aku dipanggil ... sha83@kaizer!!! kerani tu panggil aku .... pecayalah aku tipu ... tak kan dia nak paggil nama tu kot~~~
aku sengih kat umie sejibik macam ratu cantik dunia dari persada bollywood ... (aiseh bukan senang nak baca minah nie meraban ) ...

umie tanya ... awat hang dulu?
(aku sengih lagi...)

tiba kat depan akak misi tuh soh berdiri atas neraca... fuh! awat kurang 5 kilo?!!! tahun lepas aku timbang 5 kilo nak cecah 40...

aduh...aku sudah mula pening dan hampir pengsan ... nasib baik akak misi (A.M) tu elok ... gini perbualan nya ...

A.M: adek sakit apa?
aku: kene gigit lipan...
a.m: timbang dulu yer ...
aku: erk ntah berapa ler berat aku ni...
a.m: hihi (sambil senyum manis)
aku: erk ... aduh awat kurang 5 kilo sis...
a.m: ada makan tak?
aku: erk.. adalah jugak tapi tak berapa nak makan...
a.m: adik ni kurang lemak ni ...
aku: erkk kurang lemak.... kalau nak kasi balance neraca ni cemaner sis?
a.m: ( sambil tekan tekan kalkulator... )dek...sekurang kurangnya... 40 ke 50 km macam tuh ...
aku: aduh .. nak naik 0.1km pun payah akak misi...
a.m: (senyum manis)
aku: aduh... tak pe ke tuh kak?
a.m: sebenarnya tak ada masalah sangat ni...
adik makan lah makanan berlemak sikit...

aku dah mula rasa mual .. sebab aku tak berapa sangat ngan makanan berlemak...
ade ke patut akak tu soh aku masak nasi then goreng ngan planta.. aduh lagik aku tak minat ...

kalau sayur bolehlah...

a.m: (sambil nak cek darah) haa tengok kurus betul adik ni...

aku tepuk dahi...

aku: jangan cakap kurus kak .. tapi cakap le tulang kecik

kwang kwang kwang ....

lepas tuh terus masuk bilik rawatan...

dia: sakit apa?
aku: kene gigit lipan...
dia: berapa hari dah kene....
aku: erk dalam masa lepas dua minggu dah kot...
dia: woh... kat mna kena?
aku: kat kaki ni....
dia: meh tengok jap...
aku: (dlm hati cakap) fuh... nasib baik sekitar bawah buku lali!
dia: erm.. dah bengkak dah nie...bisanya masih ada lagi sebab tu bengkak...ada rasa sakit tak?
aku: dalam minggu ni tadi adalah .. sekarang pun adalah sikit-sikit tapi rasa gatal-gatal jugak...
dia: oh... bisanya masih ada tu...
aku: erk... tak bahaya ke?
dia: eh tak lah...nanti saya bagi ubat untuk kurangkan kembang tu ... dan bagi ubat tahan sakit serta ubat sapu termasuk vitamin sekali lah ....
aku: (dalam hati berbicara) ... dah agak dah mesti dapat vitamin punya ...
terima kasih ...
dia: sama-sama

erm... amacam mudah tak proses aku kat klinik?!!!

Nota: sebenornya aku rasa takut ... bila tengok dia bukak laci meja .. aku terpikir ... aduh .. biar betul dia ni .. main bukak² laci pulak ... dia nak amik jarum ke aper tuh ?!!! muke pun dah naik darah biru ... nervous giler arg masa tuh ....terus-terang aku cakap ... semua stetment budak-budak kat blog berlegar-legar dalam kotak fikiran aku... ngeri seyh bila dorang dok bercerita ... aku harap stetment si nismo tuh boleh menghilangkan rasa gabra aku... sekali tengok dia jengok-jengok ... tulis-tulis.. aduh ...tengok kitab untuk dirujuk rupanya... huhuu

0 comments: