Wednesday, June 24, 2009

masalah masalah dan masalah

semua orang dalam dunia ni tak lepas dari masalah...sama jugak lah macam aku....
dan sememangnya manusia ni hidup dia saling bergantungan antara satu sama lain... tapi yang paling penting Allah Maha Mengetahui...

buat kiroro ngan mira...
bawak-bawak lah bersabar...
setiap masalah ada jalan keluarnya...
berkongsi tak salah...
tapi apakah dengan cara berkongsi tu jugak korang dapat selesaikan masalah korang...
kadang-kadang aku rasa makin serabut ada jugak kadang-kadang :hehe

bagi aku jawapan pada persoalan tuh memang sudah ada dalam diri kita sendiri...cari lah... insyaAllah pasti akan jumpa...

buat rini...
aku tatau lah nak taip apa untuk engko ni...
lu pikirlah sendiri!!!

buat semua dan termasuk aku:

orang cakap dont judge book tuh dari cover...

tapi penah dengar tak hadis yang mintak kita tutup luaran dan simpan semua perhiasan² dalaman kita .... hurmmm sape nak jawab tuh rini?

jangan cakap: tapi ade jugak yang pakai tudung tapi buat hal kat luor...

kenapa mesti carik kekurangan orang lain sedangkan kita tak baik pulih kekurangan diri kita dulu... so what?!!!

kenapa aku pesan macam ni? pikir-pikirlah sendiri...

kalau rasa pahit tu..jangan buang terus...ada hikmahnya bila ade orang tegur... yang penting kita tidak saling jatuh menjatuhkan antara satu sama lain...aku rasa nasihat yang paling jujur adalah sesuatu yang kira rasa sangat pahit dan buat kita rasa sedih ... takde mood... aku penah kena ... dan itu yang abang aku penah pesan kat aku...betol ler tuh setakat ni...aku tak nafikan...tapi majoriti manusia macam kita..bila terima teguran yang menyakitkan tuh..mseti ambil dengan langkah yang negatif gak.. tak pecaya? lepas ni agak-agak mesti ada orang cakap tak nak into blog sebab ada orang yang tak suke dia... :hehe

NOTA: adeihhh memang terasa giler lah kat aku ni :hehe aku mesti cari titik perubahan itu :hehe

0 comments: