Saturday, June 27, 2009

Hidup Tidak Boleh Dipandang Ringan !!!

assalamu'alaikumwbt dan selamat pagi, selamat tengahari, selamat petang, selamat malam, selamat tengahmalam dan selamat sejahtera semuanya...

hari ini aku sempat "into" kat blog cekgu kerepek...fuyoh...best giler masuk...tetibe masuk..takder orang layan hehee...alahai macam biasa je...kalo orang tak layan pon takper...aku buat muke rilex je..alah...bukan dorang nampak pon...

bila aku fikir-fikir balik..iyer..memang hidup ini tidak boleh dipandang ringan..terasa berat jugaklah kadang-kadang. sungguhpun aku ni terkategori dalam underweight...tapi tak semsetinya aku ni boleh dipandang ringan...hermm tak angkat lagi belum tentu tau berat ke ringan...cubalah angkat dengan satu jari .. kalau boleh :hehe

ishk apa benda aku meracau kat blog sendiri ni...
dalam seminggu ni tadi aku rasa hidup aku penuh suspen...aku percaya...korang mesti tak percaya bila aku cerita. nak bagitau ke tak?!!!

ceritanya macam ni...minggu ni tadi sepatutnya kitorang kene "obzerb"..tapi...orang tuh tak nak pulak jumpa kitorang ... agaknya sebab...setiap tahun dia mai sini kot...
puas aku buat yang terbaik...
aku buat rancangan kerja aku sehabis baik sungguhpun serabai sebenarnya...aku buat kerja aku dengan sungguh-sungguh...(yang part ni memang standard la...) sebab aku tatau banyak perkara jadi memanglah aku kene buat kerja sungguh-sunguh untuk dapatkan hasil yang terbaik...kalau tak buat sungguh-sungguh...akulah manusia yang paling sadis dalam dunia ni...

bila aku pikir-pikir balik...untung aku dengan kerja aku sekarang. cuba bayangkan aku ambik kerja lain..aku rasa memang aku betol-betul "NOL"( betul ke spiling NOL ni)...

dulu memanglah fikir pasal nak bayar pinjaman ( tapi bukan ALONG ) namun sekarang tak pikir lagi dah... yang aku pikir untuk budak-budak je...seronok tau bila tengok dorang dapat ingat apa yang kita melalut kat depan...dan aku rasa minggu ini memang sungguh baik sekali. walau bukan dalam buku perancangan aku tu yang terbaik..but i did well dalam kelas!!! sungguh penat tapi berbaloi...

sekarang ni aku layan lagu el-kasih "kau 3kan cinta" kenapalah tak 7 terus...alang-alang main seluk pekasam biar habis pangkal lengan...

kan aku dah bitau awal tadi. hidup ini memang tidak boleh dipandang ringan.

hari khamis tu ada insiden yang memalukan berlaku kat aku...tapi sekarang aku rasa digoda pulak...shoo shoo main jauh-jauh...aku tak nak kawan dengan setan!

pagi tu..aku pergi kedai..beli marker pen, beli manila kad, beli pemadam, beli gam dan potostet kerja untuk budak-budak...dengan penuh suspen aku dibagitau semua barang yang aku beli rm6 lebih je....aku hairan tapi..aku melangkah gak keluar dari kedai tu sebab aku nak cepat². aku masuk satu lagi kedai...di kedai tu...aku beli mastika...mastika untuk bulan 7...

then aku pergi carik kedai topup...sampai je kat kedai topup aku memang dah rancang nak beli maxis..tapi entah kenapa mata aku terpacak lihat dua bayang-bayang manusia yang aku kenal...erk...rupa-rupanya...orang yang akan datang melawat kerja-kerja kitorang untuk sepanjang minggu ni. hadoyai... lagi buat aku terkejut..apabila seorang tu pandang aku dan tegur aku... :malu lah... lepas tu seorang lagi tengok. ishk ishk ishk....bertambah-tambah malu aku...aku angguk pale sikit dan senyum.. akhirnya terpacul dari mulut aku...

dek...beli topup celcom dek...

lepas aku bayar...aku terus blah..sampai kat depan satu kedai..aku try nak topup lagik...dengan konfiden aku ambik henpon maxis aku dan topuplah...adesh...dia cakap service unavailable...

korang agak-agak kenapa?

NOTA: sampai di rumah aku terkejut...bila aku kira-kira balik.kat kedai bobo aku terkurang bagi duit, sebab bini dia tak kira marker pen ngan gam yang aku beli dan di kedai sim aku tak ambik pon mastika tuh...tapi aku dah bayar...bila aku cerita kat dewa...dia gelak.. dia cakap.. tu lah...kan "Tuhan dah bayar cash"...(apa pulak Tuhan bayar cash?!!! - kata hatiku), belum lagi kat akhirat tu..baru kat dunia...(dia ceramah aku) sungguh aku betul-betul tatau dan tak pasan aku bitau kat dia...umi cakap..tak payah pulangkan siapa suruh dia tak tengok betul-betul...terus terang lah aku rasa sekarang ni, belum rasa berapa aman lagi.sebab aku belum pergi buat confession kesilapan antara aku ngan dia...heheee...esok lah aku pergi...jangan dia bawak aku pergi settle kat balai sudah... kire orait tuh aku nak bayar balik..dia patut bersyukur...

***amacam?!!! betul tak aku cerita AKU ni...HIDUP TIDAK BOLEH DIPANDANG RINGAN ?!!!

0 comments: