Thursday, February 26, 2009

semalam punya kesah...

wakakkkaa....

aku tak sempat nak kopiket ayat-ayat dorang hahaha....

mula-mula tu kisah pasal macam biz MLM le gitu....

tapi lain sikit caranya tau...

hendak dijadikan cerita. al-kisah ni tadi yang seorang pula jenis tak percaya dengan perkara-perkara macam tu. jadi keluarlah dalil-dalil dari dalam al-quran, hadis dan seertinya.

aku lak sesekali je menyampuk...

aku tak salahkan kedua-duanya. masing-masing ada pendirian sendiri. jadi aku tak sokong mana-mana pihak. aku bukan tak percaya yang kat lelaki ni. aku percaya apa dia cerita sebab aku pernah dengar. tapi, mungkin cara penyampaiannya ada sedikit tersasar sampai orang lain tak boleh nak terima.

bila pikir balik apa yang si perempuan ni cakap memang betul jugak. hehee...

lama jugak lah debat dorang ni semalam. last-last tu diakhiri dengan ungkapan maaf.
takut ada hati yang terguris sedangkan niat di hati cuma mempertahankan pendirian masing-masing...

apa-apa pun yang berlaku kat cbox semalam tu...sama-samalah kita buat muhasabah diri...

insyaAllah...susah senang yang kita rasa dalam menempuhi hidup dalam arus moden yang meminta belanja yang tinggi pasti akan kita dapat hadapi dengan penuh rasa kesabaran, sifat zuhud, dan bersederhana.

wang ringgit bukan dapat beli syurga, tapi kerana adanya wang ringgit ni juga kita boleh beribadah dengan tenang. namun, ingat...wang ringgit bukan jaminan segala-galanya. apalagi pangkat, darjat atau pun harta dan keturunan.

siapa pun kita. kita masih hambaNya yang lemah. tak pernah lepas dari kesilapan tutur kata dan perbuatan. namun, jangan kerana ungkapan ini anda merasa berhak untuk mencipta sebarang kesilapan dalam setiap tindak tanduk dan gerak geri mahupun tutur kata dan ucapan.

pesanan buat chattez lain...nak menegur boleh. memang kita diwajibkan untuk saling ingat-mengingati sesama kita. tapi tegurlah secara berhemah. insyaAllah...pasti tiada kesilapan yang akan berlaku seperti semalam..

semalam aku hanya jadi pemerhati je...sebab aku memang suka jadi pemerhati.

syukur alhamdulillah sangat-sangat sebab aku pun dah bebas dan lepas dari tangungjawab yang besar kat blog cekgu kerepek. itulah yang aku harap-harapkan. senang aku nak guna nickname aku yang sebenar (aku dah pergi reg kat jabatan pendaftaran dah nickname ni..jadi jangan tertipu yah..dengan kemunculan yang lain nya hahhaa....)

sekian itu sahaja...
terima kasih kerana sudi membaca!!!
lov ya lots!

6 comments:

Maria Yonk said...

aku tak pueh hati pada "perempuan itu" patut ko letak je.. mah kedaung jawab :ikon golek guling2

pOr said...

wakaka..siap p daftar lagi nick baru .. berape hinggit kena bayor.. :gelak

Anonymous said...

4...jbtn pendaftaran tak kasi aku bayor pun dia kate sedekah je tp aku kene dftr utk mengundi le pulak..wakkakaa...aku kan belom daftar lagi...

pecah resio weyh...

Anonymous said...

wah mah ... ekau ker tuh..mene eden tau "perempuan itu" adalah mah kedaung...wakakka...eh mah tpkan...
yg jadu ustazah hari tu ko jugak ke weyh...

unknown said...

hahaha,,,sha..add blog kite..
huhuhu..lame da x sembang...

Maria Yonk said...

oii mimpi lah ko aku jd ustazah :golek
uiksss mana datang unon nihh.. lama tak masuk sana unon :pis