Tuesday, December 16, 2008

DeWa83 vs SHa83

gara-gara aku tension dewa pulak yang jadi mangsa. begini al-kisahnya.

sebelum tragedi 15hb Dis 2008. aku dengan dewa okay je. siap gurau-gurau macam biasa lagi. entah bagaimana satu hari tu terpacul kat skrin henpon aku bila dia taip. aku tak sangka orang paling aku sayangi boleh percaya cakap orang, dia rasa tercabar. yang buat hati dia tersentuh seolah-olah ayat aku tu menggambarkan yang dia tidak ada maknanya lagi dalam hidup aku. aku terkedu sebentar. aku cuba mengarang ayat yang sesuai untuk dia supaya dia tidak tersalah tafsir lagi.

malam tu dia call aku. aku tanya tak pergi main futsal ke dia cakap dia tarik diri kemudian geng2 dia tak cukup player jadi cancel lah. aku rasa bersalah sangat2. aku tau semua tu gara-gara aku. dulu aku jugak yang beria-ia suruh dia luangkan masa jugak buat kawan-kawan sefutsal dia. tapi sekarang apa pula aku dah buat. aku bersalah.

aku pun terus teranglah hakikat yang sebenarnya. tak semudah tu aku nak percaya. macam mana aku nak percaya since aku kenal dia bila masa dia habis je balik kerja kadang-kadang tak sempat rehat pun dia dah call aku. mana ada masa dia nak berpoya-poya. dia balik contohnya macam semalam pukul 3 baru sampai rumah sebab nak pastikan tempat kerja dia tu dah beres dibersihkan tapi dia cakap dia tinggalkan je sebab dah letih sangat. jadi, kawan dia lah yang tunggu cleaner cuci tempat tu...

memang sah dia duduk di rumah dan bersama-sama dengan adik-adik dia dan kawan-kawan dia tengok tv gelak-gelak ... ada jugak kedengaran aksi memasak bancuh air dsbg nya...

ishk ishk sihk dunia sekarang ni...

baru jap tadi aku dah kirimkan simpack 012 kat dia tak sabar nak tunggu kinder bueno daripada dia hhahaa...taip pasal kinder bueno teringat balik perbincangan aku dengan beldi biru suatu ketika dulu hekhekhekkk...bengang jugak lah beldi tu aku buat. aku pun satu dah ada orang yang nak tolong aku jual mahal pulak aisehsehhhh...

0 comments: