Tuesday, December 16, 2008

BeRKuBaNG!!!

bila musim tengkujuh tak mustahil berlaku banjir...

malam tu kedengaran alunan muzik pertandingan shuffle di dewan serbaguna yang kebetulan berdekatan dengan rumah abang aku. malam tu aku dah plan nak perg tengok dorang final tapi Allah tak suka aku ni kuat berhibur agaknya, jadi Allah hantar hujan untuk batalkan segala niat dan perancangan aku. korang nak tau?

aku pun baring je kat dalam bilik sambil baca cerita bersiri dear yayah... aku pokus. tak lama kemudian aku dengar hujan semakin lebat lebat dan sungguh lebat. sampai pagi waa cakap sama lu. esok pagi aku bangun terkejut tengok halaman rumah dipenuhi air. dewan pun kelihatan ditenggelami air. oh banjir!

apalagi petang itu hari jugak aku pergi jeling-jeling manja tengok anak-anak buah aku bersenda gurau mandi manda depan rumah aku...aku tak puashati aku rasa teruja nak berenang gak tapi aku sabarkan diri aku...masuk hari ke-2 aku tengok je ...masuk hari ke-3 oh Tidak! kesempatan yang ada tidak pernah diabaikan sama sekali. memandangkan abang aku tak ada dan anak buah aku yang comel bernama syarafudin nak ikut abang-abang dan kakak dia mandi nak tak nak aku turun jugak lah...huhuu...

seronok jugak berenang... tapi itu lah dewa tak suka aku paham kenapa dia tak suka tapi aku nak buat macam mana kalau aku tak turun gak kang jadi apa-apa aku jugak yang nak kene jawab. sebelum tejadi apa-apa jadi aku ambil keputusan untuk ikut serta sekali hohohooo...

masuk kali semalam dah 3 kali aku berkubang kat laman rumah abang aku. nasib baik tempat tu jarang ada orang lalu sebenarnya. tapi time petang-petang memang lah jalan tu laluan bagi penduduk kat situ tapi memandangkan musim banjir aku pun naik heran kenapa jalan tu boleh jadi sunyi sepi. eh eh macam tetau pulak aku nak mandi ye...

kalau korang nak berpicnic depan rumah abang aku boleh lah calling2 aku...huhuu...

0 comments: