Wednesday, November 5, 2008

MaLaM RaMaH TaMaH aIDiLFiTRi

22hb sepuloh hhaha korang nak tau ktorang ditugaskan untuk buat ketupat…ermmm sungguhpun aku tak reti adalah 3 biji ketupat yang siap aku anyam hahhaa… dah aku cakap aku tak reti janganlah korang Tanya lagi kenapa 3 biji je…aku sumbat korang ngan ketupat nanti baru tau…

Itu bukanlah kali pertama aku anyam ketupat. Dulu masa sekolah menengah ade jugak aku belajar daripada kawan aku. Lepas tu sebab tak praktis langsung tatau buat lagi dan bila pegang lagi tu macam agak kaku aku punya jari jemari nak menganyam.
Setelah berpuloh-puloh kali cubaan akhirnya aku dapat buat jugak hehee…aku dah cakap aku bukan jenis orang yang mudah putus asa untuk melakukan sesuatu aku akan cuba semaksimal yang mungkin dan akhirnya berjaya jugak walaupun tak lah sesempurna mana pun hehee…nanti-nanti aku kasi korang tengok yer ehehhe…

Korang nak tau cubaan aku kali ke 2 pun menjadi jugak dan lebih cantik daripada yang mula tadi. Tapi yang kali ke3 langsung tak berjaya hahhaha…in the endnya aku letih dan aku pigi minom air oren sambil makan batang burok yang kak izan buat…sedapnyer….nikmat betul lah batang burok tuh…memang sedap giler….dan lebih senang untuk membuatnya..kak izan yang cakap not me…hahhaa…
Aku mana tau part2 keje pompuan nieh mintak maap mintak ampunlah yer kepada sape2 bakal mak mertua aku hahhaha….

Itu cerita pengalaman aku buat ketupat untuk hiasan wakakkaa…mesti korang ingat buat ketupat betul2 tadikan?!!! Hehehee..

Hari 22hb tu aku puasa sebenarnya…jadi aku kurang sikit bercakap dan tak berapa nak aktip sikit. Hahha kang terkurang pahala puasa aku weyh hahha…kawan-kawan aku pulak very understanding lah…jadi Cuma ada sesi bergambar sahaja petang itu. Pukol 5 stgh kami dah mula bekerja balik untuk menghidang sampai pukol 6 stgh…(ops, terlebih masa bukak puasa tuh !!!) sampai di flat aku tak buang masa ter0s serbu meja makan hahhaah alhamdulillah…tapi yang tak syoknya start hari tu aku suka langgar pantang makanan aku. Aku tak boleh minum air berkarbonat apatah lagi kalau disejukkan tapi petang tu aku minom coke 2 gelas…nikmatnya rasa…sejuk pulak tuh hahha…nanti aku postkan gambar aku masa malam tu yer hahha…masa tengah kemas2 nak pergi dewan parameswara dan bila dah sampai kat dlm dewan tu apa aktiviti kitorang hahha….
Apalagi bergambar arg….sambil buat2 tak dengar orang berucap di depan hhehee…lapar tau nak tunggu masa makan hahhaa….

Perhatian: dengaq ceta ade orang jeles dgn kak izan malam tu hehee…tu lah kak izan vogue gilos malam tuh…hahha cutenye…mmmmuuuaaahhh kak izan sayam…tapi terus terang aku cakap aku tak pernah rasa seayu itu pada malam tersebut hahhaa wakakkaka…nak tunggu korang puji sampai bila pun hajat tak kesampaian baek aku puji sendiri hahhaa…
Tapi geng2 kitorang ni memang vogue dari dulu hahha Cuma tak tunjuk sangat hahha….takot nanti orang2 di sekitar tak lena tidoq malam hehehe…kitorang ni simple tapi kire okay gitu lah hahhaaa…. Tak perlu makeup2 dah buat orang pandang 2 3 kali hehhee….

0 comments: