Wednesday, November 5, 2008

SaYaNG DiSaYaNG

Hehee…semacam pulok tajok kali ni…hehhee..tak per…sesaje je….

Sekarang dah masuk bulan 11 dan bulan untuk bercuti hehhee…bestnya…tapi cuti tahun ni aku tatau nak buat ape. Cemaner tuh. Ade jugak lah aku rancang nak amik lesen ujung tahun ni tapi bajet aku bukan tak cukup Cuma aku tak konpiden je hahhaa…sebab aku takde lesen aku rasa serba salah nak ajak kekawan aku mai sini. Sebab aku tak pandai drive dan sapa nak bawak jalan2…hahhaa…(pecah resio) mesti korang kate patutlah sha tak pernah ajak aku datang serawak rupe2nye itulah resia disebalik tiada jemputan itu hahhaaa….

Tapi aku sekarang ni mengidam sangat lah nak potong baju sendiri dan cuba belajar buat baju melayu hahhaa….dengan sape ye aku nak belajar…aku dapat bayangkan apa akan jadi kalau aku jadi seorang penjahit baju…mesti fesyen aku gempak2 hahhaha…

Sekarang baju kurong aku jaranglah nak pandang coz aku bukan jenis yang suke berkain kat bawah. Aku lebih suka gune jubah tapi dalam tetap jeans hahhaha…..itulah aku…heran bebenor…nasib baik aku tak masuk program reality gadis melayu hehhee …. Kalau masuk pun atas niat yang satulah nak belajar jadi seorang gadis je hahhaa….nanti aku chat ke aku update blog pun dah ayu2 jugak bunyinya. Takder arg cerita – cerita macam ni…nanti semua pasal kuih-muih, biskut-biskut, tomyam, spageti dan macam2 juadah lah hahhaha….

Erk…kalau aku kasi peluang korang pilih untuk aku ape agaknya yang korang akan pilih ek…aku macam ni ke atau jadi macam pempuan2 kat dalam rancangan gadis melayu tu ehehhee….( tak dapat aku nak imagine kalo korang soh aku jadi macam gadis melayu tuh)

Cube korang bayangkan aku makan atas kursi lagi kaki satu naik atas satu lagi ala2 duduk besila…dah macam duduk atas lantai dah…ape kes tuh? Sekian lama aku duduk macam tu tak kan boleh aku ubah dalam masa satu hari sahaja hahhaha…aku tak leh lah…sugguhpun aku ni manja tapi aku agak kasar orangnya…hahhaha….bukan kasar apa. Tak mainlah ayu2 ni hahahaa…tak reti aku weyh nak control2…nasib baik aku ada sifat pemalu yang tersangatlah tebal dalam diri aku jadi sifat itulah yang menyelamatkan aku sebenarnya…hahahha…

Mesti korang kurang percayakan…orang perempuan bercakap di telefon atau kat mana-mana ayu je bunyi aku mana ada tak percaya tanyalah dengan sape2 yang penah call aku…aku memanglah ada manja jugak tapi dah memang macam tu kan cara aku bercakap dan yang pasti suara aku tak lah sehalus dan seayu orang lain hahha aku agak sempoi arg…bile nak gelak tak pandai aku nak gelak kecik2 sopan2..memang bunyi gelak tu ya ampun hahhaha….kalah pontianak beb…

Betol aku tak tipu hahha…tapi ramai orang buat ramalan bila dengaq aku sembang kat tepon yang aku ni peramah tapi bukan pemalu…ermmm jangan judge melalui cara bercakap…kalau betol aku ni peramah pasal ape time interview last year tergagap-gagap aku nak jawab hahaha…sape dapat jawab tu,…

Masa kecik dulu aku memang lasak la…lumba basikal, pahtu siap main lepas2 tangan pulak…panjat pokok jambu batu tu memang hobi rutin aku tuh hahhaa…Cuma mandi sungai je tak…sebab aku tak pandai berenang…kalau main air boleh lah hahaha…. Main bola sepak, main layang-layang tu semua memang aku minat sesangat. Hahhaa…kalau part yang paling best bila masuk hutan kat belakang rumah … lagi adventure beb…time nak cari jalan keluar…hahha…setakat main masak-masak bukan aku tak minat tapi selera kureng hahhaaa…lain cerita kalau masak betol2 tapi emak tak suruh sebab dapur lagi tinggi dari kepala aku hekhekhek…

Kesimpulannya zaman dulu kala aku penuh dengan kenangan di luar rumah. Sebab aku jenis yang suke berjalan…tetapi aktiviti itu mula berkurang setelah aku masuk usia belasan tahun. Start umor 16 tahun aku tak reti sangat nak kuar jalan dengan kawan2 dah. Setakat pergi tengok orang lawan bola sepak adelah tapi itu pun bile time kampong kitorang maen je…tapi…suara nyorak dari tepi padang memang tak leh control beb hahhaa…

Dah aku studi di kuching aku jadi penghuni tetap dalam rumah dah…aku lebih suka berjalan dengan famili aku. Sebab aku paling malas nak jawab kalau orang Tanya nak pergi mana, buat apa, dengan sape, lame ke nak keluar, sape jugak yang ikot…jadi aku piker lebih baik aku duduk je kat dalam rumah hahaa…
Ibarat ‘rumahku syurgaku’ lah macam tu…hahhaa….

PERHATIAN: korang agak-agaklah kan gadis melanau leh join program tu tak?!!!

0 comments: