Wednesday, November 5, 2008

KiSaH aKu...

KiSaH aKu, KePaLa aKu DaN PuaSa

ahh sudah! mesti korang cakap aku ni dah takde cerita lain dah. masuk pulak bab kepala hhahaaa…aku tak kesah hhahahaaa…janji ada cerita setelah lama berdiam diri sepi tanpa berita. hhahaa
ishk²…start aku lepas demam hari tu sebelah pagi kepala aku okay…tapi bila masuk petang je terutama dekat² nak buka puasa tu jugak lah time kepala aku dup dap dup dap…denyut lebih laju dari jantung. aku tak paham betul le ape kes. selepas aku berbuka puasa lagilah sakitnya….
tapi seperti biasa aku malas nak layan sgt … tak mati pun kalau aku puasa jugak kan. lain cerita kalau dah terlantar sakit betul²…dan time aku naip ni kepala aku nyut nyut nyut kepala rasanya mau pecah gara² kamu marah² padaku .. hekhekhek….amacam?!!! okay tak?

KiSaH aKu DaN JaRi-JeMaRiKu BeRSaMa-SaMa DgN PoToNGaN DaGiNG

hhahhaah panjang pulak title untuk part yang ni….walau bagaimana pun ia tidak ada benang kait ngait dengan kes² culik ke along ke dan apa² yang berkaitan dengan mana² keganasan yang berlaku di sekitar kita ini hhaha…
petang tu aku tolong potong daging lembu …bukan danging kerbau atau seladang atau burong unta. al-maklumlah anak teruna dalam rumah ni nak makan daging kicap pulak…ah sudah hhaa…. aku amik tender masak nasi ngan goreng ayam je puasa ni .. lain² tu umi yang amik tender dan abi amik tender beli sedikit juadah dari bazaar ramadhan….
hendak dijadikan al-kisahnya…
petang tu dgn konfiden aku hiris daging lembu tu..hiris punye hiris punya hiris setelah beberapa minit berlalu berakhir jugak aktiviti menghiris tersebut. tetapi yang jadi musykil nye setelah beberapa jam berlalu aku rasa seperti jari jemari aku terus kebas je….ape kes tu?!!! ishk² ( nampak sangat jarang potong daging wakakkakkaka) aku harap bangun je aku esok pagi pulih balik aliran darah jari jemari aku ini….hhahhahha

KiSaH aKu DaN TeMaN SKyPe aKu…

adoyai…jgn terkejut sebab aku terkejut bila dia kate dia pernah tunjuk gambar aku kat mak dia..adoyai…cemaner tu?!!! dia ni teman aku yang terbaik juga di skype...seingat aku. aku mengenalinya dalam tahun lepas. dan sekarang masih lagi menuntut di tahun akhir. cukup perhatian dan menghormati orang dia ni…siapa² nak kenal dia boleh titipkan pesan di sini nanti aku tolong promote korang kat dia…
KiSaH aKu DaN BuLeTiN UtaMa TV3
aku selalu skip kalau cerita pasal politik tapi aku pantang skip kalau cerita tersebut melibatkan isu remaja dan apa² yang melibatkan social. yang paling menakutkan aku kisah sorg bdk perempuan cina di JB yang diculik tetapi dibunuh…ya ampun ape nak jadi ye sekarang ni …masalah seperti ini bukan hanya berlaku di tempat kita tetapi juga di Negara lain. malahan di sana mungkin sahaja keadaannya lebih teruk dari yang yang berlaku di Negara kita…sekarang aku tengah timbang balik ni…cemana aku nak buat pelancongan menyeberang laut china selatan penghujung tahun depan sekiranya keadaan seperti ini masih terus-terusan berlaku…kita tak bisa memberhentikan kegiatan jenayah tersebut serta-merta!
erk…agak² korang sapelah yang boleh jadi bodyguard aku time tu nanti ek…sesape yang sudi tawarkan khidmat percuma tu kontek² lah aku ek?!!! hhaahaa
NOTA: teringat cerita jet lee bodyguard from Beijing hhaha

aKu DaN 10SeN ?!!!

ishk² tak elok betul mentensenkan diri sendiri. Mana taknya aku punye jari jemari makin rasa lemah je adohai rasa macam tak jalan je darah hekhekhek siap dah sebelah tangan pulak skrg ni yang terlibat hekhekhek. korang nak tau aku nak angkat sebelah tgn pun tak boleh ni adohai hhahaa….padan muke…
nak kata aku buat gossip pasal fasha tak juga nak kata aku buat gossip pasal korang pun tak jugak…abih tu apa yang berlaku sebenarnya?!!!
agak² aku kurang senaman tangan kot ekkeee….tak pun tangan aku seliuh masa tidur ke mana lah tau kan…takkan pasal potong daging hari tu nak jadi macam tu..adoyai….apa punye manjelah tangan aku ni…..ceh!...yg pasti jari aku start dr ujung jari hantu sehingga ke bahu terasa sengal² sikit…kadang² tu rasa berat le nak angkat tangan sebelah kanan. agak² pasal tu jugak kot yang buat aku rasa kureng selera makan. tidoq aku line clear je aku rasa hahhaaa….
okeyh beb apa² pun semoga jari jemari dan tangan kanan aku cepat² sehat sebelum hari raya. hhehee…
NOTA: kalau tak sembuh pun takpe leh nanti mintak excuse nak tengok tb je mlm rayo hhaaa…bijak tak aku?!!! perghhh pemalas punye orang hhaha…

0 comments: