Wednesday, November 5, 2008

aDa aPa DeNGaN MMS ?!!!

al-kisah suatu ketika dahulu masa tu tengah puasalah…aku lepak dengan adik siti hohoho…

masa tu port lepak kat dalam bilik operasi aku le…erk…
bilik operasi tu dikenali dengan lebih manja lagi iaitu bilik beradu blink blink…hehee…

bermacam-macam topic dah dikeluarkan Cuma tinggal hendak dirumuskan dan seterusnya difailkan supaya cerita-cerita tersebut boleh dijadikan sebagai bukti untuk kes-kes tertentu…hhahhahaa….

Tengah-tengah syok memfailkan kes ni…tetibe je enpon butterfly aku berbunyi…biasalah bunyinya agak classic sangat3… (bagi pengguna enpon butterfly boleh cek korang punyer enpon bunyi message yang mana agak classic) hhahha….
Aku pun pigi la amik enpon dan klik pada butang2 tertentu dan akhirnya jelas terpapar depan skrin tu message daripada celcom…

Ini bukan masalah dia mintak melanggan caller ringtone atau servis terbaru celcom tetapi…dia kata tanpa suara la…dia bitau message cannot be display here…aku pun terpinga-pinga baca…terkedu pun ada jugak…tapi tak le sampai tahap pokok kelapa. Takat setinggi pokok cili padi tu jer…erk cili padi ade pokok ke? Atau ia terkategori sebagai tumbuhan menjalar hahhha…

Setau aku seawal pagi itu dan seminggu dah berlalu handphone tersebut tidak pernah menghantar mana-mana message yang keluar kerana tidak memenuhi syarat piawaian bagi penggunaan kredit celcom…hehhee…bukan masalah kredit takder tapi masalahnya dah expired dah dia punye tarikh penggunaan kredit. Jadi aku semakin hairan. Apa agaknya yang bertandang ke nombor celcom aku yang sebenarnya. Sepanjang masa itu aku tidak senang duduk. Aku tanye pada adik siti dia jawab dia lagi tatau sebab bukan dia yang punya enpon. Aku ni bukan jenis yang mudah duduk diam macam tu je jadi aku selongkar semua isi henpon aku tak kira ko butterfly ke atau n73, simcard tmtouch, celcom 014, celcom 019 dan maxis 012. selongkar punye selongkar … siasat-punya siasat owh….al kisahnya tadi…mms daripada si putry hahhaha…aku mintak dia antor gambo vios dia. Tapi dia antor kat 019 tu lah pasal jadi macam tu hhahhaa…
Tu lah si putry ni degil betul kan celcom dah marah aku. Mesti celcom tengah bengang tu….

Celcom berkata: apelah budak sorang ni dah tau enpon dia setakat butterfly je masih gak ada hati nak mintak kasi mms. Tak reti- reti ke weyh!!!!

Hahhahaaa…apa-apa pun ( amik ayat azizi af1) aku sayang semua nombor aku kalaulah aku kaya… malam aku nak gune maxis lepas pukol 9 pagi aku nak gune celcom sampai pukol 7 ptg aku nak guna digi sehingga pukol 12 tghmalam hahhaha….
Amacam timetables penggunaan nombor henpon aku … adil dan saksama tak?!!! Apa macam … Ada berani ka mau ikot ?!!!!

PERHATIAN: sungguhpun aku ni banyak nombor aku ngakulah aku ramai kawan tapi tak lah sampai playgirl...sekadar berkawan apa salahnya. Bet0l tak ?!!! tapi yang in process Cuma satu je lah…tak nak banyak2 nak jaga hati seorang pun dah sekian inikan pula nak jaga hati beramai-ramai orang hahhahaa…dan satu lagi tak muat hati ni nak tarok ramai-ramai orang kang tenggelam pulak organ aku yang satu ni kang…aku tak sanggup hahhaha….

0 comments: