Thursday, September 11, 2008

KiSaH aKu DaN …

~KiSaH aKu DaN 3rD GRaCe~

aih….senyum melebar encek 3rd ek? ape daaa…ape khabar ko 3rd ? agak² bila kau nak belanja aku kinder bueno 3rd. teringin pula nak makan free ni hehhee….

aku kenal mamat hensem macam ala² pelakon filiphines ni di blog cekgu kerepek gak. aku kenal sama tahun dengan dorang beldi biru lah. masa tu memang seangkatan semua dorang ni. entah² masa tu beras yang jadi ketua geng dorang hhaaha… aku agak² je.

*perhatian: mula-mula dulu aku ingat dia ni perempuan. bila aku masuk blog dia ya ampun baru aku tau dia ni mamat hensem rupanya. sabar je lah.bukan salah dia gak. salah aku tak pernah nak tanya gender dorang. aku lebih suka chat macam tu sahaja berbanding dengan bertanya yang bagi saya soalan itu adalah soalan yang terlalu standard. hhaha.

meh aku kasi contoh soalan standard:
• apa khabar?
• asal dari mana
• umur berapa? lelaki ke perempuan?
• dah kerja atau masih studi?
• dah kahwin ke belum?

hehee itu dia antara kategori soalan standard hehhee…. aku lebih suka chat terus bersembang kepada point² yang penting. jimat masakan?!!! lagi satu sekiranya terkeluar juga soalan tu daripada jari-jari yang tak berapa pantas nak menaip ni jadi maksudnya ia memang ada kait –mengait benang yang hendak aku tanyakan berkaitan dengan topic yang diperbualkan.

aku cerita pasal 3rd td ek? pernah sekali aku on9 dari ofis umi. aku sembanglah dengan 3rd erk…ade ke patut dia ambil gambar dr fs aku lepas tu dia letak sbg avatar kat blog dia. noti boy betullah dia tu hheehee…
dia ni kalau skype memang noti bebetul dengan aku. tapi aku tau dia good boy sebenarnya. sesaje dia bergurau macam tu. walau apa pun bentuk kenakalan dia ni aku senang sebenarnya bersembang dengan dia. dia jenis yang tak kedekut dengan pendapat. sebab tu aku kata dia ni baik. dia juga tak kedekut dengan nasihat. 3rd sungguhpun ko rasa muda belia remaja dari aku. jangan ragu² untuk bagi nasihat pada aku. insyaAllah yang baik dan untuk manfaat pasti sha akan sematkan dalam hati. sha terima nasihat dan pendapat daripada semua orang kok tak mengira golongan usia nya. apatah lagi nasihat daripada orang yang lebih tua daripada sha…senyum selalu ya 3rd…aku sayang ko jugak macam yang lain²nya...aku harap ko senang dengan apa yang aku taip kat blog aku ni. seikhlas hati semurni rasa !!!

NOTA: oit … nak kenal sapo dia mamat hensem ni boleh klik di senarai link kawan² aku. nama blog dia muaturun-donloadz !!!

~KiSaH aKu DaN RuDz~

Erkkk hari tu encek rudz memberontak ek… alallalalaa janganlah memberontak encik Rudz ye ye sekarang jugak aku cerita pasal kita dua pulak…erk nak yang romentik² ke yang ganaz² ?!!! hhaaahaaa….

aku kenal Rudz pada malam yang sama dengan chinta dan arm. Rudz ni baik macam yang lain² juga. dia ni boleh jadi sekutu yang paling baik ni kat blog cekgu kerepek hhehe tetapi seperti biasa aku tak terlepas daripada mangsa buli dia. hahaa…

di sini aku nak isytiharkan satu hal. bila Rudz buli aku, aku dah putuskan nak cancel je rancangan aku nak belanja dia pizza hut…hahha siap engko Rudz. gigit jarilah ko pahni.

korang nak tau.?!!!hari tu Rudz demam tapi biarlah aku dengan dia je yang tau ape penyebab demamnya ahakz! yo yo o je kan ek rudz?!! sekarang pula aku yang demam adohai…bila aku fikir² kan Rudz aku akui jugak ko punye stetment tu. ada kemungkinannya betul hhahaa…

di sini juga aku ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada encek Rudz sebab sudi tolong aku tengok cerita pesantren cinta tu. walau aku sampai ke pagi esok nya tunggu cerita daripada ko tapi aku tak kesah. aku paham ko memang pelupa gak kadang² hhaha….nasib baik aku berkesempatan tengok siaran ulangan keesokan harinya. kalau tak dah aku tuntut ko untuk bercerita sebelum engko turun keje pagi hhaha….tak dapat aku nak bayangkan Rudz bercerita. sudahlah dia tatau watak-watak dalam cerita tu apelagi jalan cerita serta tema sebenar cerita tu hhahaaaa….lantak lah kan rudz?!!! hahhaa….

rudz aku ingin sangatlah dengar ko explen kat aku cerita pesantren cinta tu mana tau tafsiran ko salah ke boleh gak aku perbetulkan…hhaha aku tunggu weyh hahha…nak jimat kan kredit ko, takpe ko tayep je kat ruangan yang komen di bawah ni. mana tau cerita ko lagi berjela dari aku hhahaha…
adalagi yang aku lawak tentang dia ni. dia punya habit suka nak menyemak kat fs aku hahhaa…dah le buat semak tak pandai pulak nak potong semak samun tuh! hhaahaa...Rudz ni pun antara teman kesayangan aku...

NOTA: sampai sekarang aku tak abis² melobi dia untuk buat blog sendiri setakat ni dia masih jual mahal lagi dia kata tunggu harga jatuh baru dia buat blog sendiri! hhahaa …apa kes tu? hahahaa…

~KiSaH aKu DaN aNTu ~

aku kenal dia ni pada tarikh keramat bagi aku. masa tu b’day abang taz abang kesayangan aku. pada 21hb april. 2008.

perkenalan aku dengan dia ni agak sempoi lah…korang nak tau macam mana? meh ikuti cerita tentang aku dan dia…

sebelum tu aku tak dapat nak melibatkan diri aku sangat kat blog cekgu kerepek jadi aku masuklah on9 stesen tv dan radio tu..alah yang ada banyak siaran tv dan radio tu…mesti korang taukan? lupa pula aku laman webnya. masa tu aku nak layan ikim.fm. memandangkan tempat aku takde ikim jadi siarannya kejap tenggelam kejap timbul. hhehee…biasalah kan?!!!

korang nak tau di situ sempat jugak aku cube mengechat dan malam itu aku bersembanglah dengan nickname “an2” kat situ?!!! sehinggalah satu hari tu ntah ape sebabnya aku teringin pulak nak menyakat budak² kat blog cekgu kerepek. mood dah datang jadi aku join je…

aku layan semua orang kat blog tapi aku terperasan pula satu nick ni “antu”. jadi aku tak puashati aku mesti pecahkan jugak persoalan yang bermain dalam kepala pikiran aku. tengah dia syok menyakat perempuan² yang ada kat blog tetibe aku menyampuk…aku bitau dia nick dia ni mcm familiar sesgt bagi aku…aku tnyalah penah ke tak dia chat kat tempat lain. dia jawab tak pernah. aku tengok dia aktip semacam je kat ctu aku try skodeng lagi kat stesen tv dan radio on9 tu. aku tgk an2 pun masih aktip di situ. jadi aku malas nak pikir sgt. aku tnyalah dia pnh tak chat kat ctu dia kata tak pnh huhuu…ooooooooooooooo pjg jawab aku.

selepas malam tu kebetulan aku on9 sambil check fs jadi panjanglah masa yang berjalan untuk operasi kali itu. memang takde benang kait-ngait ngan antu ni. rupa-rupanya selepas soalan tu tadi antu pulak ada banyak soalan lanjutan adohai berpeluh gak lah nak menjawab hhaha…bukan ape…tak cukup jari. masa tu memang tak boleh pakai sangat iklan rejoice tu hhaha…aku jawablah jugak satu persatu. disebabkan aku tak berapa nak larat reply msg setiap orang aku pun kasi ym aku kat si antu ni td. in the endnya kitorang dua chat kat ym. malam tu aku bengang dengan seseorang sebenarnya. aku ceritalah satu kisah tu kat dia hhahaa dia gelak lah dengar. ade ke patut dia suh aku kasi no. tepon kat dia nanti dia pun nak buat salah² topup jugak. aku jawablah ape kes nak buat macam tu. cakap je lah kalo dia mmg nak no. tepon aku. aku boleh kasi toksah nak memanjang-manjangkan cerita dengan nak buat salah topup pulak. dia gelak. lepas tu dia mintak fs aku. aku kasi lah. in the end malam tu aku kasi lah fon number aku jugak sbb aku jarang sikit chat masa tu. tapi yang pasti sampai 5 stgh aku layan pe’el dia yg gilos² time tu…

korang nak tau 1st time aku dpt mms dia aku rs familiar sesgt dia ni. aku tatau mana tempat aku penah jumpa sampai aku pernah tanya dia pernah ke tak muncul kat tv ke atau kat mana² newspaper. dia kata mana ada…memandai je aku. aku tau dia masa tu tak percaya. puas aku pikir pikir dan pikir entah macam mana mimpi lama terulang sekali lagi . baru aku ingat aku pernah mimpi muka org ala² macam dia, keje macam dia, nama pun sama muncul di kaca tv. yg pelik nya macam mana mr karam pun interprem jugak kat dalam mimpi aku tu hehee…

untuk pengetahuan korang bila ianya (mimpi) berlaku iaitu pada puasa tahun 2006 yang lalu. tetapi aku buat dek je ngan mimpi² aku. bagi aku mimpi tu tak ada apa-apa. tatau pula betul² aku akan kenal dengan hamba Allah yang sorg ini. ..byk perkara yang berlaku diluar dugaan kita. Allah punya banyak cara untuk menghiburkan hati kita. Cuma terpulang kepada kita untuk merasakan itu semua daripada Allah. tahun 2006 itu jugalah merupakan tahun yang paling sulit bagi aku.

dan sekarang syukur alhamdulillah semuanya berakhir dengan baik.
antu…ngko mmg seorg sahabat yang baik dan prihatin. suka buat aku gembira. namun itulah kadang² ngko tatau mana silap ngko namun aku tetap tak pernah memikir sgt akan hal tersebut di sudut hati aku yang terdalam aku masih syg ngko kerana bagi aku engko memang special ! ngko mmg best!!! sempena puasa ni aku agak² berapa tahun dah ek aku kenal ko .. sat aku hitung dulu… (2008-2006 = 2 tahun) …. amacam special tak beb?!!! hhaha …

okay roger n out! papai antu sayam....

2 comments:

Anonymous said...

hahaha...
ko jgn pecah resie dah ler sha..
tp psl citer pesantren tuh aku xigt dah weh..
sori ar...
lupe deh..
amnesia kot..
hope not..
:P

RuDZ

Anonymous said...

weyhh...
aper makna sumer nihhh
:hehe