Thursday, September 12, 2013

Oh ...MYSAYANG!!!

Semua kita yang hidup dalam dalam dunia ini ada ceritera - ceriteranya yang tersendiri. Ada yang manis, ada pahit, ada yang masam dan ada yang masin.

kecil - kecil dulu hobi aku membaca buku. alahai ... sekadar tengok-tengok gambar saja. Apalah susah sangatkan ?!!! Haaa.... Selain daripada melekat dengan buku, hobi aku juga menyanyi...setiap yang abang aku nyanyi aku mesti hafal dan nak ikut nyanyi juga.

Dalam banyak-banyak lagu yang aku ingat....
abang aku suka nyanyi Rasa sayang hey...rasa sayang sayang hey...hey lihat nona jauh rasa sayang sayang hey....

setiap kali abang aku nyanyi mesti aku ikut. Entah kenapa setiap kali aku nyanyi dia pandang muka aku dengan penuh tak puashati. Dia nyanyi lagi ...aku ikut lagi ...dia nyanyi lagi, aku nyanyi jugak dengan muka yang senang hati dan tanpa rasa bersalah apa-apa.

Dengan muka yang tak puashati tiba-tiba saja dia marah aku:
Hoi ... BUKAN RAKSAKSA YANG  HEY LAH .. sibuk je nak menyanyi jugak..bila dah menyanyi tak betul jugak lagu!!! Baik kau diam je .. dengar !!!

aku pandang dia dengan penuh persoalan .... dalam hati tertanya-tanya :
habis tu .... kalau bukan raksaksa ... apelagi ya ?!!! Ishk dia ni ....

sehinggalah aku jejak kaki ke sekolah barulah aku tau ...

Oh .....bukan " raksaksa" ... tapi "rasa sayang"

Nota: Ini bukanlah entri untuk join mysayang @ tv3 tu. sekadar terimbas semula cerita lama bila bergema kembali lagu ni dari TV .... :)

0 comments: