Thursday, August 2, 2012

Yang Lemah Dan Tak Berdaya T___T

Kadang-kadang aku rasa tersepit ditengah-tengah bermacam pihak ...
kadang-kadang aku rasa tersepit ditengah-tengah hiruk pikuk suasana sekeliling

dan hakikatnya rasa kadang-kadang ni buat aku rasa teruk yang teramat sangat ...
dah sampai tahap muntah hijau pun ada... ishk ishk ishk ...

dan sekarang aku tengah berfikir ni ...
macam mana aku nak hapuskan rasa kadang - kadang tu !!!

yang pasti aku sangat tak selesa dengan kehadiran rasa kadang-kadang ini ...

Ya Allah bersihkanlah hati semua umat Islam di dunia ini supaya mereka tidak bercakaran sesama sendiri, tidak bermusuhan antara sendiri, tidak mengkafirkan antara satu sama lain. Hamba Mu ini sungguh lemah dan tak terdaya dengan apa yang berlaku di sekelilingnya... sesungguhnya kami selalu dalam keadaan yang tidak sedar diri akan kekuasaan MU ya Allah ... Ampuni kami Ya Allah....  sesungguhnya setiap yang berlaku itu adalah satu pengajaran kepada kami yang mudah alpa dengan perintahMU ... tetapi entah kenapa ... masih juga kami bersikap saling salah menyalahkan sikap antara satu sama lain sesama kami. kami tidak pernah berusaha untuk memperbaiki diri kami sendiri. Ampunilah kami ya Allah. Pimpinlah kami selalu Ya Allah.
satu kanlah hati-hati kami semua Ya Allah ... Hanya kepada Mu lah hamba Mu ini mengadu, Hanya Engkaulah yang mampu melapangkan hati-hati kami ...




Ya Allah dampingilah kami selalu ....

Nota: Nak marah pun tak guna ... sendiri juga sakit hati.... Rasa rindu dengan  zaman-zaman kecil-kecil dulu... kita tak perlu nak berasa "kadang-kadang" ini.

0 comments: