Friday, April 29, 2011

Bukan Bermakna Dia Bukan Milik Ku FitrahNya Perlukan Mu

Minggu lepas aku balik kampung. Dengar cerita... abang pada ex - ketua kelas aku dulu dah bernikah. Alhamdulillah ketemu juga jodohnya. Mula-mula dengar terkejut gak le... bila dengar spontan keluar dari mulut aku “aishhh ... buyak lisuk wai ko “ (aish...kena tinggal lah aku) ... hehee... penyakat gak aku ni rupanya :alahai .


Erm.. mama pun ceritalah...
“Kakak sakat daktu ... kenapalah cari jauh sangat... usu kinah kan ada... “
Pastu daktu cakap...” alahhh... usu kinah tu nak ke kat aku ni?!!!”
Aku yang dengar cerita cuma mampu gelak je.. nasib baik aku tak ada kat situ. Kalau ada aku dah keluarkan biji mata aku ni kot. Hihiii.... (tak apa jadi katun kejap)


Tak lama lepas tu fikiran aku melayang-layang mengingati setiap bait-bait lagu saat lafaz sakinah.

“ tangisannya kini ku serah padamu
bukan bermakna dia bukan milikku
fitrahnya perlukan mu
jadikan lah dia wanita syurga
mengerti benar akan maharnya...”


Nota: aku memang murah ngan senyuman...tapi tak mudah nak buat aku bercakap. Apalagi nak pandang rupa orang yang sedang bercakap ngan aku...

0 comments: