Saturday, October 16, 2010

Jalan Yang Banyak Simpang Siur

assalamu'alaikum warahmatullah dan selamat sejahtera semua.

macam mimpi je aku rasa hari ni. masuk pagi ni tadi dah 3 orang yan dok ucap tahniah pada aku.

aku tertanya-tanya...
tahniah untuk apa?!!!

tiba-tiba aku dapat mesej dari orang jauh tapi dekat.
mesej tu berbunyi...
"tahniah gaji up ke RM300"

keh keh keh...
ape kisahlah kecoh sangat agaknya...
bukan apa...sebelum ni selalu je puting beliung pasal up tak up ni...
tengok-tengok macam tu jugak...
yang lain lain semua dah up...

tapi kali ini betul-betul mimpi jadi kenyataan.

naik naik jugak... kerja mesti up jugak dia punya ikhlas.
kualiti dan segala-galanya up. elakkan kontroversi!!!

sungguhpun berita elaun tu dah up...
tapi status aku ni agaknya bila nak up tu?
ekekekee...

yang inilah aku cakap tadi...
jalan yang banyak simpang siur
tak sangka dalam perjalanan aku ni...
terserempak dengan harta karun ...
itupun jejak kaki belum sampai jambatan
masih lagi diseberang sungai

aku masih terpaku di situ.
terhenti sekejap melepaskan penat lelah.
hilang penat aku sambung jalan lagi
aku tahu banyak simpang siur kat depan nun
sabar sabar.........sabar......

p/s: sebab tu adanya solat sunat istikarah, solat sunat hajat dalam kehidupan kita...

0 comments: