Wednesday, August 4, 2010

* Epilog Syurga Cinta *

D: assalamu'alaikum
K: wa'alaikumsalam
D:kat mana dah tu?
K: ishk ada ke patut tanya macam tu? dah sampai dah ni. baru je on hp. sorilah lambat sikit. flight terpaksa slow tadi cuaca tak elok.
D: woh...tak apa ... orang baru keluar KL ni.
K: ape?!!! agak-agak pukul berapa sampai tu?
D: dalam masa sejam lagi ... pergilah makan dulu.
k: erk?!!! o.k lah... nanti bagi tau diaorang.

lepas angkat barang semua... K, U & M pun pergi duduk kat luor...
melepaskan sedikit kepenatan. dan akhirnya mmenjelajah sekitar situ mencari sandwich.
dapat sandwich apalagi...

bismillah.... ( makan le jawabnya)...

15 minit selepas jam 9 henpon menyanyi...

d: kat mana?
k: ada duduk kat kerusi tempat tunggu orang datang ambik.
d: tak nampak pun...
k: kat mana?
d: dah sampai ni. depan pintu..
k: pintu mana?
d: depan pintu la...
k: apa gak ada kat situ?
d: mc D ... marry brown... ...
k: woh... cuba tengok lurus ke sini ada nampak signboard coffee tu tak?
d: kat mana...
k: kitorang kkat kerusi banyak2 ni ... depan pintu ketibaan ni...
d:kat mana
k: ades... jap orang g sana...

jalan ... jalan... jalan... akhirnya terjumpa... tapi dia tak pandang meh... nak tegur ke tak/ nak tegur tak? nak tegur tak? ke lari je...

diam diam.. aku berdiri kat belakang dia... and ...

"assalamu'alaikum..." ku bagi salam.
"wa'alaikumsalam... eee.. terkejut tau..."

sama-sama gelak...

"sape suruh buat orang tunggu lama-lama..."
"merajuk ek?"
"ishk... tak ada maknanya.. kalau merajuk pun bukan ada yang nak memujuk"
dia tersenyum senang...

dia minta beg sandang aku... kemudian sampai di tempat U&M di ambiknya beg besor dan beg lainnya untuk diangkot ke kereta... mak aiiiii jauhnya parking...

Review balik memori lalu...
"entah bila dapat jumpa lagikan? rasa nak jumpa tu ada awak...nak sangat-sangat. tapi saya takut. sebab saya bukan malaikat."

"maksudnya?" soal si K.

"kadang-kadang ada jugak manusia ni.. bila dah sayang sangat dia tak kenal mana satu betul atau tidak. tak kenal mana dosa, mana pahala. itu yang saya paling takut. saya rasa awak paham apa yang saya cakap tadikan?"

" hahhaaa... saya fahamlah... alhamdulillah. baguslah kalau awak dah faham sekarang maksud saya yang terdahulu kala. bila saya tak nak keluar berdua dengan awak...bukan sebab saya tak yakin atau tak percaya pada awak...tapi saya cuma percaya satu hal je... anything can be happen...sebelum terjadi...baik kita ikut cara dan garis panduan yang telah ditetapkan untuk kita dalam pergaulan. tak salah bila terbatasnya pergaulan asalkan kita tidak tergelincir ke jurang yang lebih dalam..."

" terima kasih..."

" untuk apa?"

" untuk semuanya..."

" ishk... tak ada maknanya ... hahaha...jangan lupa semua tu datang daripada Allah."

tiba-tiba kedengaran suara lain...opsss baru tersedar... aku dalam kereta on the way menuju Kay El... akhirnya aku tersenyum sendirian.

NOTA: tak ada yang lebih indah antara semua kenangan... apalagi jika ia bersandarkan kepercayaan dan keyakinan pada qada' dan qadar Allah. apakah kita bisa meraih cinta Allah?!!! semuanya ada di dalam tangan kita...

0 comments: