Wednesday, August 11, 2010

Aku .. Laptop ... & TV !!!


pertama sekali aku nak ucapkan selamat berpuasa kepada seluruh umat Islam sedunia. tahun ni ada kelainan sikit. aku cuma berpuasa bertemankan laptop & TV. yang pasti malam-malam aku dah boleh tidur awal. bukan apa... kebelakangan ni aku rasa tak syok eh...banyak angin badan aku agaknya. tak pernah nak pergi berurut... tak mao le... eeee... geliiiii!!!

hendak dijadikan cerita sehari sebelum masuk Ramadhan ada kisahnya yang tersendiri...
di satu petang yang sunyi...
laptop aku dah log off dah. jadi aku layan TV. seperti biasa aku akan tengok channel oasis dulu. terkebetulan ada satu rancangan ni. aku tak ingat nama rancangannya tapi banyak bercerita tentang kisah-kisah tinggalan tsunami satu tika dulu yang telah melanda aceh.

aku bukan nak taip pasal tsunami. tapi aku teringat kata seorang prof tu. dia cakap dan aku taip ni ... "sesiapa yang berusaha menjaga auratnya. dalam apa keadaan sekalipun Allah pasti akan jaga auratnya juga..."

bermula dari situlah aku mula berfikir dan terus berfikir...

memang aku akui... cerita yang aku tengok sekarang banyak pelik-pelik dan tak terkecuali siaran ulangan. dah namanya layan astro tu paham-paham je lah. hehee...
dalam masa sehari sebelum puasa juga ada satu insiden yang buat aku boleh dapat sakit jantung.

bukak mukasurat sebelah cerita pasal pahang, bukak mukasurat sebelah pahang lagi.. dan lagi lagi pahang. aku pun tak tau apa yang best sangat kat pahang nun. @the endnya hari ni tadi bukak TV pun keluar cerita pasal pahang gakz.

Alhamdulillah beberapa hal telah aku selesaikan dengan baik ... cuma tinggal beberapa lagi saki baki yang perlu dijelaskan. insyaAllah semuanya akan settle sebelum raya ni. aku haraplah...

buat kawan-kawan yang mintak bantuan aku minta maaf sebab tak dapat bantu korang.kita ni sama-sama je nasib kawan. boleh dikatakan aku ni ibarat nak ke kiri susah... nak ke kanan pun susah ... jadi duduk tengah-tengah sajalah =)

tiba-tiba je malam ni aku terfikir dan berfikir...
entah apa ye yang berlaku pada aku 3 bulan dari sekarang? apakah aku masih di sini? atau aku masih seperti ini lagi?

o.k lah you all ... itu je lah yang mampu aku sajikan untuk kali ini.

MODE: MOODY

0 comments: