Tuesday, June 8, 2010

Jemputan Perkahwinan < Lusa Ku Kan Bernikah>

insiden kembali mengingatkan aku tentang apa yang berlaku 2 3 hari sebelum ini...

ia berlaku semasa aku berada di sibu

satu hari sedang aku asyik menonton TV tetiba je adik nurul izzah aqilah mendekati aku....

nurul: su...bila su ni nak kahwin?
su: aik? kenapa?
nurul: yelah...su kahwin je la...
su: amboi....

diam...

kemudian aku bersuara lagi

su: erm... nak tengok su kahwin bila tu?
nurul: lusa?
su: okay... esok su cari calon suami.
nurul: kalau esok cari calon suami maksudnya lusa su kahwin lah ek?
su: lebih kurang macam tu lah.
nurul: okay...

tapi...tibe tibe petang tu dia kene keracunan makanan. kesian jugak tengok dia.
esok hari tu dia masih jugak sering ngadu sakit perut.
kemudian tiba hari lusanya...
awal pagi dia sergah aku dalam bilik...

su... oh su.... bukan hari ni ke su kahwin?

lalu aku jawab...
bukan su tak nak kahwin hari ni. tapi aqilah kan belum sehat.

dia sambung...
erm...kalau macam tu lusa je lah su kahwin ye...lusa dah tentu sehat dah ni

ku jawab...
insyaAllah kalau malam ni dapat cari.

dalam hati aku bilang.... dia ingat nak kahwin ni senang ke? (sambil garu kepala)
aku ambil laptop sebab sekejap lagi aku nak sambung short story aku.

ini serius ...
aku ingat cerita tu akan terhenti setakat itu sahaja...
tadi aku syok layan Fb tetibe adik Aqilah tegur aku...

nurul: ada berita baru ka?
aku: berita apa?
nurul: kahwin
aku: ishk... mcm ni nak kahwin belum cukup duit simpan.
nurul: penipu...
aku: oits... bukan cam ya,,, nikah tok bukan senang, sik sama macam carik ikan di pasar. boleh pilih pilih...
nurul: tak faham
aku: tak faham mendenyer?
nurul: ayat-ayat atas tu
aku: tak apa... nanti bila nurul dah besar nurul akan faham dengan sendirinya.
nurul:okay...

itulah budak-budak zaman sekarang hahhah ... kalah mak bapak dorang...

nota: nurul izzah aqilah anak sulung kepada encik tazudin bin jiren bin sebli bin garim... dia ni baru berusia 9 tahun sebenarnya. sbb dia dikelilingi oleh insan-insan yang bergelar pengantin untuk cuti cuti ini. akhirnya aku yang menjadi paksaan untuk dikahwinkan pada lusa nanti... tak tau lah lusa bila tu... muahahhahaa ...

2 comments:

LeNgGaNgKaNgKuNg said...

lusa laa.. tapii.. bile ekk?

sha83@kaizer said...

nak sabotaj majlis aku le tu wakkakakka