Sunday, May 16, 2010

Hanya Kerana Aku Seorang wanita


2 hari lepas kan aku pergi sibu...
hendak dijadikan cerita sampai sahaja di sibu tempat pertama aku tuju adalah BSN disebabkan kelewatan aku tiba di sibu makany aku tak jadi untuk menguruskan pertukaran kad bank aku.

selesai urusan pengeluaran kewangan aku ...
aku jalan-jalan sekitar premiere survey itu surevey ini survey kedai ada bukak ke tutup ke dah lingkup ke...

@ the end nya aku singgah juga di primere...

al-kisah dengan penjaga barang...
dia senyum aku senyum...

dia: adik...dlm ni tak ada apa-apa barang ke? laptop ke?
aku:dun wori langsung tak ada yang berharga...nasib malang le kalau ada orang yg nak rembat jugak...
dia: hihii.. takut je dek...
aku: tak pa... saya faham... (sambil tersenyum dan terus berlalu)

aku pergi ke bahagian sukan...
mestilah pilih cheetah ... woh ho ho... ada dua je size tracksuit yang tinggal... size s dan xs ...so aku call kawan aku

aku:akak nak size yang mana?
dia: beli yg size s je... tak nak besar sangat...
aku: o.k ... tade hal punyer lah kak....

jadi aku amik yg xs untuk aku s untuk kak izan...

habis bayar ...aku blah dari situ...dan tunggu abang aku depan mcD
lepas abang aku sampai kitorang pergi ambik kakak ipar aku dan serbu ke farley...
hehee...

ape daaa....

sampai situ tak sempat pulak nak balut hadiah...
jadi main sapu je lah...hadiah yng dibeli tu abang yang pilih hahhaha kalau siapa-siapa yang dapat nanti dan tak dapat guna buang je lah ye hahhah...

teringat insiden dalam express...
aku terserempak dengan junior aku dulu.. nama dia (ops tak boleh cakap nanti orang-orang lain dapat tau pulak)...

malu pulak bila kenang balik zaman nakal-nakal dulu...kira dia ni antara mangsa-mngsa kenakalan kitorang...
hahhaha...

dia tak adalah hensem mana pun... cuma suka tengok mata dia yang bulat hikhikk...
tu yang suka kacau. alah biasalah nama pun senior ... hahhaaa....
sembang punya sembang ngan dia...

dia: kenapa nampak makin kurus sekarang ni?
aku: bukan kurus lah ... tulang kecik...
dia: dulu masa sekolah kemain lagi bulat rupa
aku: banyak pikir kot...
dia: haaa...ni mesti pikir pasal boyfriend
aku: boyfriend?!!! hahhaha... ada-ada je ko ni ek?
dia: ishk tak kan tak ada boyfriend kot... yang dulu tu siapa nama dia?
aku: oh no!!! dulu is dulu lah... sekarang yg pasti saya belum bertunang, saya belum berkahwin... itulah status saya....
dia: hahaaa....

lepas tu tukar-tukar nombor telefon dan aku rasa dia tak kan call punyalah... hahhaa

bila express datang ....seorang mamat yang ngaku dari pangtray duduk sebelah aku secara tiba-tiba...

dia: hai boleh kenalan tak
aku: (apa bau ni...cam air setan je bau biar betul ) hai (senyum kelat)
dia: boleh kenalan tak?
aku: (ddengan selamba) tak payah nak kenal lah...
dia: kenapa?
aku: kan duduk satu tempat .. lama-lama boleh kenal dengan sendirinya..
dia: mana boleh macam tu .. kalau kita jumpa boleh gak saya bersapa
aku: tak perlu .. buat-buat tak nampak je
dia: saya memang betul-betul nak kenal ni...
aku: ermm... tahun depan saya bagi jawapan ye
dia: lamanya nak tunggu jawapan
aku: nak atau tak terpulang pada awk... yang pasti saya akan bg jawapan tahun depan je
dia: entah jumpa entah tidak lepas ni...
aku: (angkat bahu sambil peluk beg aku kuat-kuat )
dia: o.k lah ... awak dah ada boyfriend?
aku: kalau ya kenapa kalau belum kenapa?
dia: yelah takut jugak kalau-kalau nanti boyfriend awak cakap apa
aku: woh macam tu ek.. jadi kalau saya tak ada boyfriend pun boleh lah saya mengaku yang saya ada boyfriend ek?
dia: eh eh.. boleh pulak macam tu
aku: (pandang wajah dia dengan pandangan kosong)
dia: dia senyum... o.k lah... kali ni kali terakhir saya tanya ... boleh tak nak kawan dengan awak ... kalau awak jawab tak boleh saya akan pergi dan tak kan ganggu awak lagi
aku: tak boleh
dia: o.k terima kasih ... saya janji tak kan ganggu awak lagi. terima kasih sebab sudi sembang ngan saya walaupun sekejap

dia hulur tangan nak salam sambil cakap

"awak saya minta maaf sebab dah ganggu awak mungkin buat awak tak selesa ke"

aku jawab dengan ringkas: "it's okay"
tangan dia yang dihulur aku hanya pandang dan geleng kepala je... dia paham dan terus blah dari situ...

nota: peristiwa yang macam ni lah buat aku rasa sering tak selamat bila pergi atau keluar rumah seorang-seorang. dulu aku maintain je.. tapi sejak dua menjak aku suka berkurung dalam rumah.. hal-hal sebegini buat aku terasa sangat kecil diri ini berada di hadapan khalayak ramai. nampak je macam berani, peramah...tapi hakikatnya dalam hati tak putus-putus berdoa mohon keselamatan diri dari segla anasir-anasir yang tidak elok. sebab itu aku lebih suka pergi mana-mana sama dengan famili aku... lebih selamat dan terjamin...insyaAllah...ada jugaklah mata-mata liar yang memandang...tapi aku buat-buat tak nampak...bila timbul keadaan macam ni haa masa tu baru teringat tak ke best kalau dah kawen ;p

0 comments: