Thursday, January 14, 2010

Sukahati Dengan Berlari-lari Anak

entri yang pelik. tapi bagi aku satu keajaiban. entah apa kes semalam line clear punyer internet ni. semalam jugak ... seusai 5 petang aku naik motorsikal dihantar abie menuju ke hospital setelah mendapat titah perintah Mama yang tersayang untuk jaga anaknya siti Nurhidayah binti Zinal Abidine yang berusia ikut tahun 17 tahun. ikut bulan ... 16 tahun lebih.

di hospital...
tiba-tiba nenek sebelah mintak tolong aku...

nenek: anak ... baru tolong bukak penutup air mineral tu tak?
aku: (senyum melangkah ke loker berdekatan dan terus berusaha untuk memenuhi tuntutan nenek tersebut)
nenek: rasa masin bibir aku
aku: kenapa nek?
nenek: tadi dorang bagi minum air garam.
aku: oh... patut lah ... (dengan expresi muka yang dahi berkerut)
nenek: tu le rasa main sangat dalam mulut ni ...
aku: (senyum dengan tenang)


selesai je job aku... nenek kata "terima kasih nak" . lantas aku jawab ... "sama-sama".

kesian pula aku tengok. sebab 2 orang anak dia yang datang hantar barang petang tu tak tidur situ rupanya. cuma hantar barang je. aku tak dapat imejin seorang ibu seorang-seorang duduk dalam hospital tanpa anak-anak di sisinya. kesian aku tengok.

Nota : hargailah ibu bapa anda. hidup cuma sekali. kalau bukan sekarang masa nak menjaga..nak merawat .. bila lagi nak laksanakan tanggungjawab kita sebagai seorang anak. apa yang penting ... "KERJASAMA"... pengaruh wonderpets yang aku layan time-time takde cerita best dalam TV. hahhaa....

>> semoga adik siti cepat-cepat sembuh... amiin...

0 comments: