Saturday, October 10, 2009

Layan al-kuliyah

bebaru ni ... aku kan bekpes sebelum subuh ... so...
sambil-sambil tu ... layan le al-kuliyah .. kebetulan tajuk dia goda suami pikat isteri kot kalau tak silap ...

banyak-banyak perkara yang dibincangkan dalam ni ...
aku ingat jelas tentang satu hal siap dapat imejin lagi ...
ustazah tuh suruh penonton-penonton dan para pendengar sekalian untuk cantumkan tangan kiri dan tangan kanan ... kemudian jarakkan antara setiap jari-jemari anda...

aku pun ikot sekali lah ...
hakhakhakkk...

lepas tu dia suruh lipat ke dalam pulak kedua-dua jari hantu yang ada ...
apelagi aku lipat lah kan ...

then .. dia suruh bukak ibu jari ... tapi jari-jari lain tu tadi jangan bukak...
dia ckp ibu jari kedua-duanya itu ibarat ibu bapa ... satu hari kita akan terpisah daripada kedua-duanya... lepas tu dia suruh bukak jari telunjuk tapi ibu jari tadi cantum balik lah .. dlm keadaan asal .... pun sama jugak penjelasannya ...ia ibarat adik beradik yang satu hari pun akan terpisah jugak (kalau tak silap akulah ...) dan dia suruh bukak jari kelingking kemudiannya... yang dapat jugak dipisahkan (diibaratkan sebagai anakyang akan terpisah jugak daripada kita).. sampai ke jari manis ... dia tanya lah sapa dapat bukak jari manis tu ... dia akan bagi hadiah ... hikhikhikk aku try jugak le .. tak terkecuali... siyes aku cakap ... memang tak boleh bukak punya ... jari itu menandakan kehidupan sepasang suami isteri yang tak akan terpisah sampai bila-bila ... sebab tu lah .. cincin perkahwinan disarung dijari manis...

logik jugak tu ... hakhakhakkk

0 comments: