Tuesday, October 20, 2009

E-mail Mampu Serlah Keperibadianmu

ini aku dapat dalam info hero ...

awas ... kiriman emel yang kamu hantar kepada kekasihmu boleh dinilai oleh si dia sekaligus (best perkataan ni) sia dia boleh menilai keperibadian mu ...

isi
jika pendahuluan ayat ayat emel kamu itu selalu kelihatan baru. ia menandakan kamu adalah individu yang dominan dan suka mengatur sgala pekerjaan dengan teliti. selain itu kamu juga memiliki keperibadian yang spontan. individu ini biasanya sanga pantas membalas emel.

salam
jika kami memilih dengan menggunakan kata-kat biasa, ia menandakan kamu menganggap si penerima email itu sebagai rakan biasa.
jika kamu menulis perkataan "halo" ia bermaksud peribadi dan sangat berhati-hati serta menghormati perhubungan yng berlangsung antara kamu dengan si penerima emel tersebut.
manakala, jika kamu mengirim emel kepada seseorang tanpa mendahulukan salam, ini menandakan kamu berasa terlalu dekat dengan si penerima emel tersebut.

panjang
jika kamu mengirimkan emel yang cukup ini beritahu kamu ingin tahu banyak perkara tentang si penerima emel tersebut. tetapi
lazimnya, si egois akan mengirim emel nya itu secara meleret-leret (sukar berterus-terang) .
walaubagaimanapun jika kami terlalu peka dengan kesalahan ejaan atau struktur bahasa dan akan memeriksa beberapa kali sebelum mengirmkannya, ini bererti kamu seorang yang kaku.
jika kamu menulis pendek, ini bermaksud kamu tiada memiliki apa-apa perasaan terhadap si penerima emel kamu itu.

simbol
umumnya, lelaki lebih suka berterus terang jika berhadapan dengan sesuatu keadaan. jadi lelaki lebih suka menyelitkan simbol-simbol lucu di dalam emelnya.
hakikatnya, simbol-simbol itu melambangkan yang kamu ingin si penerima emel itu tahu bahawa kamu memiliki keperibadian yang easy going dan suka berkawan.

0 comments: