Saturday, August 22, 2009

Kenangan Masa Lalu

terdapat sebahagian sungguh membahagikan diri kita... namun, terdapat juga sebahagian sebahagian daripada kenangan itu menyakitkan ... begitu juga yng terjadi pada diri aku...

teringat suatu ketika lalu ...
masa itu aku berada di kolej lagi...
aku punya beberapa orang teman. termasuk juga non-muslim... dan kebetulan si non muslim ini bercouple dengan seorang muslim...

dua-duanya sama cantik sama padan...
si gadis itu kebetulan sebilik dengan teman aku, iaitu seorang kakak senior. gadis itu boleh lah dikatakan junior kitorang...

masa tu hari puasa...
orang yang paling excited sekali mau puasa adalah si gadis non-muslim ni tadi...
itu pertama kali dia ingin mencuba untuk berpuasa...

siap lagi tu aku gurau ngan dia ...
tak apalah sekadar mencuba... ia tak salah .. nanti ko mesti rasa enjoy ...
yelah tak ada fikir rasa nak makan ke ape.. tapi ni tips yer ... kalau masa nak berbuka nanti ... jangan pulak beli banyak-banyak .... sungguhpun kita tak makan seharian tapi .. belum tentu perut dapat muat banyak..

dia senyum dengan penuh ceia ...
senyuman itulah yang aku tak dapat lupa sampai sekarang. agak-agak apa telah terjadi pada dia ya... adakah dia telah bertemu hidayahNYA ... semoga Allah terus memimpin dirinya ke arah jalan yang diredhaiNYA ... amiin...

insyaAllah ....

Nota: kenapa aku mau post kan entri ni .... kita tunggu sambungan selanjutnya nanti ... jom skodeng cerita selanjutnya di http://gadismelanau83kaizer.blogspot.com/ entri al-kisah tanpamu

0 comments: