Friday, July 3, 2009

emel berantai benar atau tidak ?!!!

aku dapat satu emel... dorang suruh aku foward.. lebih kurang gini bunyi emel itu ... aku copy yang penting je yer...

BERITA DARI MASJID NABAWI

BERITA PENTING

BERITA UNTUK UMAT ISLAM DISELURUH DUNIA. SURAT INI DATANGNYA DARI SYECKHACHMAD DI SAUDI ARABIA . 'AKU BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH SWT DANNABI MUHAMMAD SAW, WASIAT UNTUK SELURUH UMMAT ISLAM DARI SYECKH ACHMADSEORANG PENJAGA MAKAM RASULULLAH DI MADINAH, YAITU DI MESJID NABAWI SAUDI ARABIA .

'Pada malam tatkala hamba membaca Al'Quran di makam Rasulullah, danhamba

sampai tertidur, lalu hamba bermimpi. Didalam mimpi hamba bertemu dengan

Rasulullah SAW, dan beliau berkata, 'didalam 60.000 orang yang meninggaldunia, di antara bilangan itu tidak ada seorangpun yang mati beriman, dikarenakan:

1. Seorang istri tidak lagi mendengar kata-kata suaminya

2. Orang yang kaya yang mampu, tidak lagi melambangkan atau menimbangkanrasa belas kasih kepada orang-orang miskin.

3. Sudah banyak yang tidak berzakat, tidak berpuasa, tidak sholat dan tidakmenunaikan ibadah haji, padahal mereka-mereka ini mampu melaksanakan.


Oleh sebab itu wahai Syechk Achmad engkau sabdakan kepada semua ummat manusia di dunia supaya berbuat kebajikan dan menyembah kepada Allah SWT.

'Demikian pesan Rasulullah kepada hamba, Maka berdasarkan pesan Rasulullah tersebut dan oleh karenanya hamba berpesan kepada segenap ummat Islam didunia.

Pesanan nabi:

a. Bersalawatlah kepada Nabi Besar kita Muhammad SAW.

b. Janganlah bermalas-malasan untuk mengerjakan sholat 5 ( lima )waktu...

c. Bershadaqoh dan berzakatlah dengan segera, santuni anak-anak yatim piatu..

d. Berpuasalah dibulan ramadhan serta kalau mampu tunaikan segera ibadahhaji.



PERHATIAN:
Hari kiamat akan segera tiba dan batu bintang akan terbit, Al'Quranakan hilang dan matahari akan dekat di atas kepala, saat itulah manusiaakan panik. Itulah akibat dari kelakuan mereka yang selalu menuruti hawa nafsu dalam jiwa.

Nota: aku tatau sejauh mana kebenaran emel ni... tapi aku copy pun memanglah ada pesanan Rasulullah s.a.w yang macam ni. (bukan dalam emel lah...aku terbaca dalam buku fatimah az-zahra puteri kesayangan baginda s.a.w ....

cuba baca balik yang aku highlight kat atas tuh... memang ada Rasulullah s.a.w berpesan sebegitu...

nak forward boleh... tapi tolonglah amik part-part penting je kawan-kawan kita tak tau benda tu sahih ... janganlah sampai bagi warning yang macam gitu...iyer memang aku takut...tapi takut orang lain yang lemah imannya boleh percaya dengan emel tu pulak... tak pasal-pasal dah jadi amalan khurafat dan syirik pulak. macam tak percaya dengan kuasa Allah...nak Allah bantu kita?!!! bantulah Allah dengan menyebarkan agamanya dan ajarannya ... insyaAllah...kita pasti akan sentiasa beroleh kejayaan di dunia maupun di akhirat...

0 comments: