Sunday, June 7, 2009

tutup mata wahai sekalian makhluk !!!



assalamu'alaikumwbt dan selamat sejahtera...

aku baru je balik dari kursus... boleh tahanlah rasanya...buat masa sekarang ni. masih dikira pada tahap biasa.

petang tadi aku pergi kursus tumpang van tau...pertama kali aku kene buat sendiri. call pun aku sendiri gak...hinggakan driver van tu pun dah simpan nombor aku. hehhee...harap² tak disalahgunalah. yang paling mengejutkan betapa ramai pulak penumpang dalam van tersebut pada hari itu. siap yang seorang dah duduk depan, nak tak nak kene pindah belakang gak bila Tuan Puteri nak menumpang...huhuu...

ada insiden yang kurang enak sebenarnya..sebab masa tu aku tengah panjat pagar. tiba-tiba van tu dah tercongok kat depan aku. bukan apa...aku panjat sebab nak angkut barang-barang aku yang jemur kat luar...sungguhpun begitu...aku terasalah dorang ni senyum-senyum kat aku...adakah kerana melihat kebrutalan aku memanjat pagar ataupun ... aku ni memang nampak ayu pada tengahari tadi...(ignore je...bukan betol pun!) hahhaaa tak salah berangan...

itu cerita van...lepas tu aku diturunkan di kedai bobo trading tau...depan kedai tu..sebab aku nak beli belah pen...belek punya belek akhirnya aku beli 6 batang pen...tapi tersangkut pulak dengan prepaid topup hotlink RM10 ... hehee...

o.k aku skip cerita...
samapi kat lokasi berkaitan...aku sembang tau dengan kawan² aku...bila dah bercampur memang hingar bingar jadinya...suara kitorang je...kalau kene suruh pergi depan bentang baru tau kan kan kan?

hendak dijadikan cerita...al-kisah sepetang...kitorang disuruh masuk kelas. aduhai aku tetiba pilih tempat duduk depan sekali. dah semua orang duduk kat belakang...hehee..

lepas tu siap cakap tu kat kawan-kawan lain..duduk depanlah..sebab...ni majlis ilmu...tak elok duduk belakang sedangkan depan masih banyak yang kosong. ( erk..sebenarnya petang tu sesi suai kenal dengan taklimat je) hhaaa...siap ngadu kat penasihat aku.. si akmal..
standard arg...benda-benda macam ni mesti dia orang yang tau dulu...

aku tak simpan msg tu... tapi lebih kurang gini lah bunyinya...aku bitau kat dia..aku duduk depan dan aku mintak dorang dok depan semua... dah dorang sumer nak duduk belakang...lepas tu aku cakap lagi...dalam majlis ilmu tak elok duduk belakang...kira lebih afdhal le kalo duduk depan...(teringat pesan ustaz² dulu). sambil tu aku cakap lagi kat dia...siap dalam kurungan lagi tuh...
(dalam hati ini sambil² doa supaya kene suruh duduk belakang) hohohoooo...ape ceta ni?!!!

itu cerita petang tadi...

belah malam pulok..pandai-pandai je aku gtau kat kak siti..

kak...bior abg sha yang hantar gune shift malam...bile matahari terbit shift kak siti pulok..(aku ni kire merangkap penumpang je lah)...

bawak motor tatau, bawak keta tatau...tumpang je lah yang tau...
(sambil doa-doa dapat lesen jadi juruterbang nie...kahkahkahkah)

jadi malam tu...before pukul 7 setengah aku ngan abang aku pergi ambik kak siti..hehee...lawak arg...

sampai je kat dalam kelas...
aku dengan konpiden ajak kak siti duduk belakang...kahkahkah...lepas tu...kitorang dua siap gabung 3 meja kepada empat meja pulak dah...standard la tu simpan tempat untuk geng² kitorang dua...ada dua lagi tau!!! hahhaaa...memang kira buat macam rumah sendiri lah...hohohoo...

tapi memang banyak perkara yang aku dapat dari sesi ceramah satu ni...
best sangat-sangat boleh buat muhasabah diri...nanti aku cerita lagi yer...

hendak dijadikan cerita..aku baru je kuar dari keta masa tu...tiba-tiba hp aku bergetar..aku baca message...

akmal: sha camne ngan majlis ilmu td? duk depan ke belakang?
aku: gler arg...tau² je ko aku samapi depan flat ek...stenderd aku datang awal n dok belakang la hahhaaa...

buat akmal...ko nak tau tadikan...camne aku boleh terduduk kat belakang...hermm cubalah fahami ayat-ayat cinta aku kat atas ni hhahaa....camner boleh terduduk kat belakang kahkahkah...(sambil jeling manja².)

0 comments: