Tuesday, June 9, 2009

GTO ?!!!


aik...macam sesuai pulok gambar ni kan? kebetulan kitorang esok adalah sesi akhir kursus...iaitu pengajaran mikro...

kumpulan aku terdiri daripada 8 orang. seorang putera dan diapit oleh 7 puteri. 2 orang dah title ibu, yang lain-lainnya single tapi tatau la available ke tak? huhuhuuu...

aku bukannya nak cerita pasal part sini...
lawak jugak bila aku kenang balik...aku harus akui pada statement four ngan arpegio yang aku ni peramah walau hakikatnya pemalu. buktinya insiden masa dalam sesi perbincangan kitorang.

ceritanya begini...
masa berbincang ni..aku tak berapa minat bila ada bunyi nada macam nak gaduh je...aku boleh rasa tahap stress aku dah tahap tiggi bintang di angkasaraya...jadi secara tiba-tiba aku mencelah...

eh eh..jap jap...jangan gadoh dulu. baik tolong aku buat persediaan mengajar ni.

tak sampai 5 minit lepas tu kedengaran lagik... aku cakap lagik .. eh kejap..jangan gadoh dulu.. tolong aku dulu...

ketua kitorang terdiam je...tatau dah nak buat macam mana..blur dah nampak muka ketua..

then sebelum aku terdengar lagi bunyi-bunyi get ready nak bertekak...
dengan muke tatau malu aku bagi cadanganlah...

intro dia cam gini...

korang..aku tak paksa lah korang nak terima ke tak idea aku ni... aku rasa kan baik kita pecah kan kerja kita ni..baru senang sikit kita..(wah..mengalah kan ketua pulak)...jadi..yang ni..korang boleh ambil kertas dan dan pilihlah...satu warna tu untuk satu ayat...kita nak buat kad imbasan kan? aku tak paksa lah kalo korang nak terima cadangan aku ke tak...lagi cepat kita nanti..kita tak buat apa-apa lagi ni..masa tinggal 20 minit...

tibe-tibe dorang bersetuju terus..
then sementara aku cari idea buat lakaran untuk persediaan mengajar...aku mintak tolong seorang lagi untuk menulis persediaan mengajar di atas kertas yang sebenarnya...

siap kerja aku aku pass kat dia..siap kerja aku.. aku pass kat dia...

alhamdulillah yang seorang pun sempat jugak nak membantu menulis...

semasa sesi pembentangan...
kumpulan lain semuanya hantar wakil 2 ke 3 orang sahaja...tak semua yang pergi depan. tapi..sekali tiba group kitorang...hahaa..semuanya pergi depan tuh...siap ada orang tegur... ewah ewah...susah sama susah, senang sama senang nampak ?!!! satu kelas riuh...

hehee....

aku macam biasa..kalau dah ke depan hilang semuanya senyum aku...tak tau mana tercicir..

kitorang pergi depan bukan sekadar pergi depan je tau...tapi...memang masing-masing dah dibahagi tugas...kira kitorang ni...walau nampak kelam-kabut sikit..tapi kire oraitlah..kalau nak kene marah pun ... bukan seorang je yang malu..semua yang ke depan malu sekali hahhaa...itupun aku jugak yang bagi idea...

bila dah sampai di depan...maka si putera ni tadi membentangkan hasil tajuk kitorang...tilawah untuk tahun 5.

***banyak yang aku belajar dari kursus kali ni...syukur alhamdulillah...

hari ini..pukul 7 pagi bermula lah adegan lakonan pulak..aku baru je lepas tulis jalan cerita tadi dan agihkan watak-watak...apakah mereka akan terima jugak idea aku untuk kali ini?!!! pagi ini baru aku akan dapat tau jawapannya syukur alhamdulillah boy tegur...tiba-tiba je keluar semua idea aku....thank you boy...

jadi sekarang aku nak tidur kejap...aku nak turun bawah nanti pukul 6 pagi...bincang balik pasal lakonan ni...harap-harap berjaya!...

kalo dorang terima..memang sah betul aku ni ade ciri-ciri untuk menjadi seorang pengarah filem...kalaulah aku dapat amik gambar secara video...eh jap...kan ada n73 hekhekhekhekkkk...

aku rasa macam nak amik je watak budak tidur tuh...sebab...setiap pengarah tak kan pilih watak yang best-best....mesti yang saki baki punya...hahhaha....

lepas cuti nanti aku cerita lagi kesinambungannya... hehee... assalamu'alaikumwbt...dan selamat sejahtera...

***bunga maaflah..ko jauh sangat jadi aku terpaksa amik kawan-kawan yang terlibat secara langsung dan tidak langsung...untuk filem pendek sulong aku...sob sob... (patah hati sebab tak dapat amik bunga jadi pelakon, sambil lap airmata ngan hingus dengan hujung lengan baju kurungnya)

0 comments: