Saturday, February 28, 2009

wahhhhhhhhhhhh.....ade topik best!!!

best giler kat blog malam ni huhuu...

aku kan suka skodeng...lallalaaa... rugi je mah tak masuk blog dikala topik tengah hangat...

tapi..aku macam biasa...aku tak nak masuk campur dalam perdebatan dorang...

aku lebih suka baca...hhahaa....

wahhhhhhhhhh oo:16...

seorang sudah out...ishk ishk ishk...

panaz panaz....

tak sanggup aku masuk nak sabotaj hhahaa...

tak pasal-pasal kene batang idong hahaaa....

tapi kenapa yang seorang tu emosi betul malam ni...sebelum ni aku tengok dia rilex je....

mula-mula kesah cinta dan sahabat .... tak lama lepas tu melalut lak ke fs dan kes cinta ....

ishk ishk ishk...

3 comments:

Maria Yonk said...

oii tak lengkap lah report nihh.. asal perbalahan apa sha oiii.. :emm!

Anonymous said...

wakakka mah ... toksei lengkap sgt..kang org cakap blog ni blog ngumpat lakz...

huhuu...

sebenornye gini..
mcm mlm tu jugak...
ada 2 3 org chaterz ni berusaha menegak kan pendapat masing-masing...

mula-mula tu psl cinta dan persahabatan, sorg tu kata mula-mula bersahabat...bila dipupuk lama-lama bercinta...
2 org ni tadi tak setuju di mana pshbtn berakhir dgn bercinta...
jadi debatlah...

setau aku maksud cinta tu luas...sukar hendak ditafsirkan. tanpa rasa cinta persahabatan pun susah nak bertahan. tapi mungkin dorang lebih pokus psl cinta nafsu tu kot hehee...

lepas tu masuk pulak part yahudi ni bijak..knp yahudi bijak...yg seorg ni bertanya..lps tu dua org lagi cakap mmg lah yahudi tu bijak tp sia sia je...

lps tu sorg tu ckp mmg dh ada dlm al-quran yg menyatakan yahudi tu bijak...

lps tu sorg lagi bertanya betul ke?

tak lama lps tu ntah macammana masuk pulak part aurat. smpai fs pun terpalit jugak...

mmg aku pernah baca haram hukumnya menunjuk poto dpn umum. wlupun bertudung...sbb tu dia ckp fs tu haram...dah tu pulak masuk part bercinta. dia ckp bercinta tu bukan amaln org islam...ini lagi aku faham..mskdnye...bercinta ko paham-paham je lah...zmn skrg tak sah kalau tak bercinta dulu sebelum nak buat keputusan berumahtangga..yg seorang cakap...mana ada haram. yg buat ia jatuh haram apabila cara bercinta tu dikuasai oleh nafsu. sorg lagi jawab tak ada manusia yg boleh kawal nafsu kalau tak silap aku dia ckp.

tetibe je yg sorg ni ckp macam lah kau tu tak pernah buat.sorg tu marah lah.sbb dia rasa tak pernah buat.jadi dia cakap. jgn nak memfitnah pulak...adeiii!!!

tak lama lepas tu sorg tu blah!!!
bila seorg tu blah...yg sorg tnye lah...dh kuar ke?

tetibe je aku masuk bila tgk keadaaan dh reda..
aku taip lah...setau aku yg sorg tu td tak pernah emosi gtu sebelum ni. bukannya aku tak pernah tukar² pendapat pun dgn dia..

lps tu ntah cemaner si dia ni tadi, men kopiket fakta tentang knp org yahudi jd bijak...

wah....dia tnya td tu nmpk sgt le mcm nk menduga pulak...hhahaa...abih ruang kat cbox tu penuh ngn stetmen dia...
aku tegur lah...lebih baik dia baca semua tu kemudia buat rumusan jd ia tak memerlukan ruang yg byk... dia jwb dia cuma nk bg fakta dpd sembang mende kosong je at least dpt tambah ilmu gakz. aku jwb lah..tak salah bagi ilmu..tp apa yg dia buat tu tak lah berbaloi sgt. kalau ada org bc tak pe mslhnye bila dia buat mcm tu msg tu tak smpt dibc dh ditolak msg lain ke bwh..aku sugget dia buat blog sendiri then promote blog dia spy org dpt bc fakta yg dia tau...itu baru lah kongsi ilmu sbnr...
lps tu dia diam...

apa-apa pun aku mintak maaf kalo dia terguris dgn teguran aku...aku menegur bkn apa...

dlu aku pnh mcm dorg...sikit-sikit melenting...

but bila aku byk belajar ttg sifat rasulullah...
dr situ baru aku tau...nk mendidik seseorg kene ada cara...dan skrg aku praktik kan dlm kerja aku....
hrp-hrp smg ianya berjaya...insyaAllah amiin....

sekian sahaja laporan dpd sha83@kaizer tepat pukul 7:19 pm bertarikh 1 mac 2009 hari ahad
roger n out!

Maria Yonk said...

wahhh syabas insektor shahab :woo :tepuk laporan diterima roger & hawouttt