Wednesday, November 5, 2008

KiSaH aKu DaN BaJu TiDuR

Cerita pasal baju tidur ni haku memang terasa lah rimas. Dengar sahaja pun dah buat aku tak dapat nak bayangkan jika aku memakainya. Hhahah… biasalah aku memang tak suka-suki ladies sesangat neh hehee…tapi masa di asrama dulu aku tengok okay je kawan aku pakai. Aku je kot yang allergic. Hahhaa…bukan aku tak pernah pakai pernah lah tapi dalam setahun adalah 2 3 kali je aku pakai tak kan lebih daripada 5 kali hehee…

Korang jangan pulak salah sangka. Maksud aku baju tidur yang bukan jenis seluar tu…huhuu tapi kalau yang seluar tu aku pakai lah hahha… tapi kalau yang jenis singkat2 tu aku memang tolak abis hahaha…kenapa? Jangan Tanya kenapa sebab aku tak biasa rimas lah….lemas lah dan bermacam-macam lagi hhaha….

Tapi selalunya aku memang pakai t-shirt ngan seluar sport je time tidur. Orang nak kata apa lantak lah korang. Janji aku selesa. Lagipun bukan aku pakai baju orang lain pun. Baju aku sendiri tuh…rasanya tak ada kan pantang larang pakai t-shirt ngan seluar sport untuk tidur?hhahahha….

Moral value kat sini senang je. Cerita nya memang nampak remeh dan lecehkan. Tapi cuba korang bayangkan sekiranya aku didik dari kecik dengan memakai baju tidur yang mesti diperbuat daripada kain sutera lepas tu pulak yang daring2 neh….mesti akan mewujudkan ketidakselesaan pada diri aku sekiranya aku hanya menggunakan pakaian biasa sahaja. Jadi apa-apa pun didikan harus bermula dari kecik. Baik didikan dari kecik insyaAllah selamatlah dunia dan akhirat. Namun, tidak juga terlambat bagi teman-teman yang ingin berubah arah kea rah jalan yang baik2 dan diredhai Allah. Selagi matahari belum terbit dari barat dan selagi nyawa masih bersatu dengan jasad pintu taubat itu masih akan tetap terus terbuka menanti kehadiran kita semua.

1 comments:

anaz said...

sha...AMINNN...ku doakan...