Monday, November 24, 2008

IMpIaNaKu ?!!!

dulu masa kecik2 aku suke sangat gaun2 pengantin...sebab cantik2...lepas tu siap berangan kalau dah besar nanti mnak kahwin ala-ala barat lah tadi...kat garden...pakai gaun...rambut? tak blonde le huhuu...

tapiii....itu zaman kecil ku...

bila dah masuk sekolah menengah...impanaku berubah pulak...nak kahwin cara ikut masyarakat kita sendiri macam masa abang taz aku nikah ngan kak liz...ala-ala macam tu lah...simple tapi tetap meriah...

tapiii.....itu zaman aku skolah menengah.....

lama2 jugak lah aku pikir alih-alih sekali lagi impianaku berubah. aku nak kahwin macam ala-ala wardina pulak nampak sweet dan cantik...tapi tetap tutup aurat...

tapiii....itu zaman kampus life aku...

sehingga lah semalam aku terpikir nak buat majlis yang simple sahaja tapi tetap tidak menghampakan keluarga aku sebab dorang nak jugak tengok aku nikah macam orang lainkan...jadi pernikahan majlis kak taz aku gabungkan dengan majlis pernikahan wardina jadi...in the endnye...aku ramal2 le memang simple tapi meriah hhaahaaa...

mesti korang tertanya-tanya kan cemaner tuh? alah... majlis akad nikah sekali dengan bersanding...siap ada bbq lagi hehheee..nak tengok aturcaranya ke?

8.30 - ketibaan tetamu jemputan

9.00 - ceramah perkahwinan

10.00 - akad nikah

11.00 - bersanding & tepung tawar tu biasalah kan..tapi cuma bertujuan untuk memperkenalkan kedua-dua belah pihak ahli keluarga pengantin dan para jemputan khas.

12.00 - makan beradat, sesi bergambar.

12.30 - rehat seketika....

2.00pm - bersanding untuk kali kedua, sesi bergambar
2.30pm - bbq sambil diselangsilakan dengan acara lain...

acara tu yang aku tak pikir lagi...ada sape2 yang boleh kasi aku cadangan tak? huhuu...boleh kasi kat komen aku...

korang jangan lak kata mana majlis makan nye sha? hhaha ada lah selalunya majlis dah start orang pun dah mula-mula makan gak hahhaa jadi jgan risau kalau aku jemput korang datang majlis aku ea? hahhaaa...

angan-angan je lebih...kawin nya tak pula ea......

2 comments:

anaz said...

emmm..nampaknya bau asaplah baju pengantin tu..hehee

Anonymous said...

hahhaa anaz mn de pki baju pngatin ms tu nt tp tukau bj dah huhuu...