Thursday, September 4, 2008

KiSaH aKu DaN …


ikutilah kisah selanjutnya dengan meneruskan bacaan anda untuk setiap entry yang telah aku susah payah naip ni…inilah sebahagian daripada cerita aku semasa mendiamkan diri secara sengaja mahupun tidak sengaja…walau bagaimanapun..ia tetap tdak ada berkaitan dengan yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia…

KiSaH AkU DaN KaTaLoG!

fuyoh…kalau aku cerita satu hal mesti korang semua tak percaya….bak kata siti percayalah…
dulu aku memang tak minat benda² order ni…( berkatalog)...tapi sekarang aku pula yang lebih². Walau bagaimanapun aku tetap cuba berusaha supaya tak berlaku “over budget”. Nak kata aku ni kedekut pun tak apa…aku tak marah…sambil nyanyi lagu arrow ni…Beethoven ler tue…
aku beli blouse, beg tempat simpan duit…ehik ehik ehik…dan scarf…scarf ni yang aku tak berapa nak paham. Ape kes aku nak beli ek? Erk…sekarang ni aku beharap muga² bulan doblas ni turun salji sehari time krismas…tak lah sesia aku beli scarf tu ekkekee….
sekian…itu sahaja kisah aku dan katalog!

KiSaH AkU DaN SuPeR SaVeRs!

ini pula kisah aku dan “SS” muekekeke…sesori sgt buat sesape yang kontek aku tu tp asik² waiting call jew…hahhahaaa…RM1 = sejam setengah sampaikan habis idea dah nak sembang hohohooo…
dulu kan aku ingat aku ni lagi bijak dari super savers…sekarang super savers dah lebih bijak dari aku hhahaa…bukan ape…time super savers tu sampai kol 9 je kot kalau tak silap aku tapi korang bayangkan aku beli dalam pukul tiga macam tu tapi sampai malam kekadang aku guna…hhahaa..lepas tu tak leh lagi dah..sbb super savers dah jadi lebih bijak….hohohooo…
sekarang aku nak melanggan yang 365 hari tue…kalau ada untuk celcom memang aku nak buat juga…
itulah kisah aku dan super savers…

KiSaH AkU, uLsEr DaN FaSHa SaNdHa

aih .. apa pula kaitan dengan Fasha Sandha?!!! macam²lah engkau ni sha…aku rasa aku dah dapat aura dah mereka² yang tertentu tersentuh hati dengan pembicaraan aku di sini..tapi nak buat macam mana…
jadi sempena dah dekat² nak masuk Ramadhan al-Mubarak ni (hye bear comel…lama tak dengar khabar dpd budak comel ni) aku nak mintak maaf banyak² pada Fasha Sandha…
ceritanya macam ni…tahun lepas aku pergi window shoppinglah tertengok ler pada area kosmetik…(aku jarang lepak dpn area ni)…punyalah banyak muka Fasha sandha sampai aku dah naik konpius entah produk mana satu yang Fasha guna..siap aku komplen kat umi lagi tu…sampai sekaranglah aku dok asik komplen pasal Fasha sampai umi tnya nape aku tak bagitau sendiri pada Fasha…aku jawablah Fasha tu jauh sangat..macammana nak bagitau…

sehinggalah satu hari aku terkena ulser kan…mula-mula tu aku memang tak terpikir tau yg pasal Fasha tu…aku kene ulser tak berhenti-henti sampai sekarang…
Abi katalah kat umi tu lah dia .. akibat orang banyak bercakap dan bercerita..last² Allah bagi ulser supaya dia kurang bercakap…bila aku pikir² balik sekarang ni agak²nya ada kaitan ngan Fasha le tu…hhahhaha….

sebenornya bukan takat tu je yang aku hairan dgn Fasha ni…tapi yang lain² tu abaikan je lah…kang jari aku pulak yg kene timpa nahas...cukuplah mulut aku je yang kene…dah le takde insurans ni…

aku rasa aku perlu sangat penjelasan daripada fasha sebab aku betul² konfius ni…mana satu yang betul garnier ke maybeline?
itulah al-kisahnya…

KiSaH aKu DaN eNPoN BuTTerFlY …

hohohoo oh my enpown…engko memang selalu buat hal…sabar sajalah…aku paham perasaan engko tapi kena juga lah bagi kerjasama ngan aku..nanti² aku tolong gantikan bateri baru yer enpown huhuu ….syyyhhh jangan gitau kat dia..dia tengah mogok sekarang ni ekekkee…yg ni aku gune utk 019…

KiSaH aKu DaN N73…

ni lagi satu..yang ni aku gune utk maxis sebab coverage maxis di kawasan flat tempat aku tinggal lagi elok dari 019…aku layan je lah hohoho…

masalahnya sekarang…dia asik kata memory low…aku mesti buang yang lain gak daripada memory tersebut sehinggakan pernah sampai satu tahap aku terpaksa membuang message² kesayangan aku dan lagu² kesayangan aku…termasuk FRING yang aku dengan umi buatkan huhuu…sampai hati betul dia tuh…

sampai sekarang masalh tu tak selesai² dan sekarang ni aku berharap semoga dapat duit rayo nanti bolehlah aku simpan duit untuk beli card memory yang baru ekkekee…kalau macam ni lah ceritanya sah dan konpem! tak dapat duit rayo tahun ni…
aku rasa nak tambah enpon satu lagilah..untuk bakal 016 aku nanti…

KiSaH aKu DaN TeLeVISYeN…

sekarang ni aku jarang layan tv lah…aku layan satu dua buah drama je…sob sob sob…sian tak aku?!!! Nak tau aku layan cerita apa?
*Kisah Kaisara²
* Al-Kautsar channel 121 Aruna astro
*** intan asmara? hohoho aku layan episode satu jew dan yg lain² episode tatau mana ilang sebab tak dapat dikesan ekkekeke…

KiSaH aKu DaN “SeSeORaNG”!

part yg ni sebelum aku cerita, aku nak korang semua buang senyum tu dulu dan aku warning awal-awal korang jangan gelak dowh!…kang aku dush dush deyhummm korang seorg² lak jangan nak salahkan aku pula!!!!!…

aku call dia ikut masa biasalah kan…selepas pukol doblas tghmlm …biasalah sejak dua menjak ni jadi sindarela nieh ekkeeke…..hari tu dia balik kampong ada kenduri nyambut menantu di rumah kakak dia…itu kira pendahuluan lah kan?!!!

yg jadi pointnya di sini tengah dok sembang ngan dia tetibe dia pangil mak dia dan bitau ada orang nak sembang ngan mak dia…fuyohhhhhhhhh…apelagi aku gelabah puyoh lah jawabnya…dah lah mulut aku tengah sakit betul time tu…alamakkkkk!!!<<tetibe aku dengar suara manusia di hujung talian dah bertukar…gilos!
…bebetul le mak dia tu…antara dialog yg haku ingat:

makcik: alooo…
sha: aloo…erk ni makcik lah ni? mak *****?
makcik: iye ni makciklah..(jwp dgn pnuh lemah lembut dan keibuan sesgtz) ***cair dowh jiwa seorg anak macam aku ni mendengarnyew…
sha: (smbil berpikir ape aku nak tnye ni…tetibe terpacul keluar soalan standard)…makcik ape khabar?
makcik: sihat..alhamdulillah…
sha: sibuk sangat ke tadi makcik? << ni lagi satu soalan poyo…
makcik: iye…tengah kemas². baru je lepas abis kenduri…

eh sekejapan tak abis lagi ayat makcik tu…

makcik: eh… si ( dia sebut nama anak dia) tak jemput ke nak datang sini?

ah sudah! melopong aku nak jawab soalan makcik…haa padan muka…terkedu bebenor aku…betul…aku tak tipu…nasib baiklah otak aku berfungsi sedikit walau hebat benor rasa sakitnya ketika itu…

sha: (dengan spontannya aku jawab….aihhh..jauhnyeeeeeeee…..ada dia bagitau…
makcik: owh jauh…..jauh tu dok mana?
sha: ni dari serawak ni….
makcik: ha’ah jauh sangat2 le tuh…

tak abih lagi ayat makcik tu…

makcik: bila nak datang sini?
sha: ( sekali lagi mental aku tetibe kosong tatau nak jawab apa….samar² (blur) je yang aku rasa…tapi masih ade sikiiiit cahaya lampu tuh….aku jawab dengan penuh kesopanan tetapi aku sendiri dpt rasa dan dengar suara aku yg dlm ketidakpastian sebenarnya…) InsyaAllah makcik memang ada rancang nak pergi sana…tunggu cuti hujung tahun bleh lama sikit kat sana sbb cuti panjang. (sambil tu doa dalam hati tu harap-harap dia tak ajak² ayam nak suruh aku datang sana ujung tahun ni gak…amiin…)

makcik: baguslah kalau macam tu…datanglah sini nanti…
sha: insyaallah makcik…erk..maaflah makcik sebab mengganggu..kacau makcik buat keje je…tu haa…(sebut nama anak makcik tu) memandai je dia kata yg kita ni nak sembang dgn makcik…
makcik: (gelak)….tak apa...makcik pgglkn si ***** yer…sembang² dgn dia dulu…laen kali kita sembang² lagi…
sha: (dlm hati kata syukur alhamdulillah) ha’ah iye lah makcik maaf ye…ganggu je…

pastu dgr dia pggl anak dia…adoiiii lepas tu pulak dia nak pass pulak enpon tu kat makcik ngan pakcik dia…wohhhh aku dah mula bising dah…

erk..inilah dia dinamakan skrip spontan daripada haku…sampai sekarang aku tak leh lupew dialog ni…pertama kali aku sembang ngn mak org ni adoi….tak pernah²…fuhhhh…lain kali cik abang…bagi aku siapkan skripnya dulu…ni tak rasa macam jadi bidan terjun yg disuruh untuk berlakon pulok…bayangkan aku yg memula tu kemain lagi baring atas katil terus terduduk bila dengar suara mak dia…macam mana tu?

sesegan betol pulak aku rasa sekarang ni…ishk ishk ishk…teraniaya kah aku?!!!
cewah soalan … poyo tol

sekarang aku tak leh nak imagine macam mana pulak budi bicara aku bile jumpa ngan mak dia….hohohooo siapa nak jawab tu? masalahnya aku ni suka sgt dengar cerita-cerita orang tuaa-tuaa…aku takut satu hal je..aku mudah cair ngan orang tua ni…kadang-kadang tu aku tak kenal pun boleh buat orang yang tak kenal aku jadi macam dah kenal aku lama sesangat pulak…aku ada masalah sikiit dengan orang tua aku memang mudah dan cepat manja..erk…cemaner tuh?!!!…

macam petanda nak kene sekeh je nieh…lallalallalalaaa…..
itulah kisahnya…nasib baik dia tak suruh datang hujung tahun ni jugak kan? sebenarnya aku tunggu promosi utk tahun depan tambang murah hahhaa….

0 comments: