Monday, September 8, 2008

~KiSaH aKu DaN BeLDi BiRu, CRaYoN DaN CHiNta~

kisah ini merupakan sambungan kepada al-kisah yang sebelum ini…
maaflah buat hal pulak internet ni. sori yer Beldi Biru, Crayon & Chinta. hehee allergic betul internet ni dengan nama korang bertiga. Mesti pembawa virus ni hehee...erk..korang ni bawak virus ape weyh hahhaa…
memula aku nak taip pasal Beldi dulu memandangkan dia ni lagi senior…

~ KiSaH aKu DaN BeLDi BiRu ~

Aku kenal beldi biru ni sama dengan kekawan yang lain. Tahun lepas aku kenal dia tapi baru aktif sikit chat ngan dia tahun ni. sikit je taklah selalu kan?!!! Lama aku tak masuk blog rupa-rupanya dah jadi tauke handphone beldi biru ni…anda boleh klik nama blog yang ade tulis tauke beldi yang terdapat pada senarai link kawan² aku. (psst beldi jgn lupa ek handphone nokia 3310 sbgmn yg dijanjikan tu) hehee….mesti dia buat² lupa ni! weyh aku dah tolong promote neyh..lalalaaa

Bel ni memang gempak gak kalau dah ngechat apalagi kalau dah berjumpa dengan sekutu-sekutu dia hehee…* Perhatian: aku penah konpius dgn si beldi biru dan si bear-rice. Aku ingatkan mereka adalah orang yang sama tapi tak lama selepas tu baru aku tau mereka adalah orang yang berbeza. hhaha…sekutu kuat bear-rice dia nieh kowt ekekee… tu pasal sherashi bershama…

tapi dalam banyak² part aku tak nak cerita pasal yang aku kene buli dia n the geng. aku nak cerita part “jom berbueno!!!”…sebab selepas kejadian itu asal aku masuk blog beldi atau tgk nick dia mesti aku ingat bueno asal ingat bueno mesti ingat dia…kesian tak? huhuu…

Beldi owh Beldi sorilah bellll itu hari aku bebenor nak berbueno sebab tu pakat ngan ko nak mintak pos kan bueno. tapi bila pikir² balik kesian pulak dgn ko. aku kan ada anak buah di pahang napelah tak mintak tolong dia je kan? Tapi aku rasa masa tu anak buah aku masih bercuti di kampong hehee…mana ada aku main². tu time iman masih ada sikit tu. Kalau iman dah habis esok hari tu mesti dah masuk dah duit dlm akaun ko utk aku dapatkan kinder bueno tu…hhahaaa

Tapi kan beldi kalau ko nak bagi free kinder bueno pun tak per beldi aku terima dengan hati yang semurni rasa dan seikhlasnya…<
Perhatian: tetiba aku teringat luka di jari kelingking aku dulu. itu ada kene mengena ngan beldi biru di rumah lama. korang nak tau insiden tu berlaku gara-gara lantai licin…aku terjatuh pahtu siap dengan beldi biru pulak pecah bukan takat tu je. Beldi tu tak nak cedera sorg diri tapi dia sengaja lukakan kelingking aku pulak. aduh sakitnya…jari ini … ( sambil nyanyi ala-ala lagu rock ) masa tu memang aku allergic sesgt dgn yg nama beldi. Tapi sekarang tak lagi dah…

Beldi … aku tu senang sih berkawan sama kamu. sebab kamu itu lucu lho. sama jugak dengan teman² yang lain.

~ KiSaH aKU DeNgaN CraYoN ~

aku kenal dia ada unik sikit. Aku kenal dia melalui “antu” (* lama tak jumpa nick ni kat blog…dah bahagia agaknya dia ni). aku dapat tau dia ni satu department dengan antu. secara kebetulan dia dengan antu malam tu satu shift jadi aku agak² dorang ni keje yang ada shift² tu kowt…maaf jangan salah sangka pulak bukan sheep lah hahaa…lama tak tengok crayon ni duet dengan antu.

asal aku tgk nick dia mesti aku ingat kfc…kalau aku lalu depan kfc di sibu mesti aku ingat dia…aku tak lupalah crayon insyaAllah. Ada pertemuan dengan ko aku pasti belanja ko kfc…erk tapi bila pulak ko nak belanja aku?!!!

wah yon aku rasa mesti si rudz dgn si popod memberontak jugak ni kang…hahaa…ko agak² arg patut tak aku tayep awal entry pasal dorang dua tuh hahaa…aku dapat rasa aura chinta, miss dan yang lelain tu menjeling tajam dah…hhaha tertusuk rasa kalbu aku dengan jelingan tajam mereka…

aku pernah gak sembang ngan dia. tapi memula tu aku ingat sabahan bah dia ni. sebab aku dengar dia punya cakap macam orang sabah bah..rupanya bukan. nasib baik dia tak ngaku orang sabah kalau tak..terpedayalah aku hahahaa…

Cuma aku tak pernah imagine yang crayon ni memang comel sesgt. hahhaaa…nak kenal crayon boleh klik kat nama blog crayon yang terdapat pada senarai link kawan² sha. Rindu pulak rasanya tetime aku temankan dia ni keje shift malam dulu²…tu time internet gempak sikit..alah sikit je tak banyak.Tol tak yon?!!! aku inagt lagi aku kata nak out tapi tak gak out²...alih² jam dah nak cecah pukol 5 stgh pagi...hahhaa… erk betul ke ko pernah mintak izin nak chat ngan aku?!!! alah yon selagi aku belum kahwin ko bebas nak chat ngan aku…aku jamin hahhaa…ko jangan risaulah…kemsalam ek kat adik andy aku tu…yg special sesgt...

pssttt yon laen kali kalo aku masuk blog, ko jgn lah letak icon tumbuk² manja tu allalalaaa…tak romantic langsung ko ni…aku dush! dush! deshyummmm!!! ko sama kang baru tau…hahhaha

~KiSaH aKu DaN CHiNta~

maaf dia bukanlah chinta yang kat dalam cerita rangga tu. Chinta yang ini Malaysia punya version hhaaa…owh chintaku mmmuaaah sambil lage² pipi…haaa awal aku warning ni jgn nak main jelir² lidah lak aku potong lidah tu kang…hhaaa bukan senang tau nak dapat kasih sayang dari orang yang kita tak kenal…hhehhee…pandailah aku bertaip ni…huhuu

aku kenal dia pun kat blog cekgu kerepek. dalam tahun ni gak…baru je beberapa bulan. tapi entah kenapa ye aku ni senang sgt jadi sekongkol dia dan sekali merangkap mangsa buli dia…hhahaa mungkin betul kata arpeggio di mana aku ni seorang yang peramah…semuanya aku layan. tapi aku rasa aku tak macam tu.hhahaa…jawablah arpeggio kalau berani?hehhee…

ape chinta?!!! engko curious ke? alololooo…pasal ape? (* buat² tatau…llalaaallaa) sambil pandang syiling rumah hahhaa…ko agak² je lah chinta siapa dia tu. kalau aku bagitau konpem kita kita semua tak kenal dia hhaaa…bukan takat ko je ynag tak kenal..tapi ngan aku² sekali tak kenal ni ape kes weyh?!!! hahhaa

erk..nape ko tanya? ko nak ejas aku utk kekawan ko yang sedang mencari ke?!!! llallalaa….hikhikhik…bior aku dapat keje tetap dulu baru ko ejas utk aku ek? hhahahaa…

Perhatian: chinta ini memang tidak ada kaitannya dengan rangga tapi aku ada sangkut paut dengan itu Nicholas saputra…aku pernah kirim emel kat dia tapi macam ada masalah je huhuu …

*kalau macam ni lama² nanti semua resio aku buleh pecah weyh..udah² lah korang jangan menganiayai aku seperti ini…hhahaa…teraniayakah aku?!!!

kepada sesape kawan² aku yang nak mintak promote sila tinggalkan pesanan anda di ruangan cbox yang telah disediakan hheehe…abeh lah semua resio aku lepas ni hhahaa…

sekian wassalam...salam sayang buat anda semua seikhlas hati semurni rasa daripada sha83@kaizer...ceh ada lagi nama apple ni...

1 comments:

mizu_sama said...

salam...
thanks sha ngan cerita iklas ko...err pasal baldi biru yg cederakan ko tuh,x de kene mengena ngan aku tau..huih