Wednesday, July 23, 2008

Assalamua'laikumwbt semua


syukur Alhamdulillah...buku laporan aku dah hantar dah. lepas satu tugas. minggu ni ade sukanlah. aku n the geng jadi pembantu hakim utk kumpulan menyumpit. aku teringin gak nak masuk karaoke. tapi suara alang² sedap neh...macamner tuh?!!! toksah lah ek...kang semalaysia lak banjir...hehhee...

jumaat last week aku pergi sibu...fuyoh...2 jam jer perjalanan...awal setgh jam tuh!
standardnye 2 jam stgh...paling lama (versi klasiknye belon air) 3 jam...sampai di terminal. abg aku tak sampai lagi.ehik3...padan muka...dgn muka selambanya aku tggu abg aku kat situ...ke hulu ke hilir aku tak senang duduk. aku tak biasa kat tempat awam. bagi aku ia adalah suasana yang merimaskan aku. udah le sunyi lak petang tuh...(bahaya tuh bagi insan seperti aku ini)....

teringat satu peristiwa dulu...dlm tahun ni gak. aku tunggu abg aku ambik aku jugak di terminal yang sama. terkejut aku bila ada orang laki perhatikan aku. kalau tak mabuk tak apalah jugak. dapatlah cover sikit rasa takut. in the endnya...aku try kol abg aku.dia kata kejap lagi dia sampai...( ambik jugak le ms dekat 2 jam aku tggu)...tak sangka lak laki tu amik kesempatan dowh...tgk dialog perbualan kitorang

lelaki itu: ngko org daro ke?
aku: a'ah
lelaki itu: ngko tunggu sape kat cni
aku: aku tunggu abg aku lah...(dgn muka yg dah hangin + takut = terus aku call adek angkat aku)
lelaki: ( masih lagi perhatikan aku dari belakang neh...aku rasa macam nak terjun sungai jugak time tuh...)

akhirnya dia pun berlalu setelah kawan dia panggil masuk kete...syukur alhamdulillah.
selepas kejadian itu lew aku ni makin takut bile jalan seorang².

itu jugak le yg berlaku minggu lps...dtg dua org mamat bermotor...yg seorg tu pun dtg le dekat aku dan tnya

man: xpres dari daro dh smpi ke?
aku: ha'ah lah tadi dah pukol 5.
man: ngko dari daro ke?
aku: yelah aku dari daro.
man: ko wt per kat cni?
aku: aku tggu abg aku lah...(jwb dgn keras dan geram)

lelaki itu pun berlalu...siap dia bagi signal lagi kat kwn dia. tak lama lps tu aku tgk le express dari daro area sebelah dewang duduk tu...ceh! aku dah agak dah...xde modal lagi tuh...lima belas minit pahtu abg aku pun sampai...cobaan!!!

pahtu kitorang g bank n then balik umah...

0 comments: