Wednesday, October 24, 2012

Kembara Di Aidil Adha

Tahun ini sekali lagi aku pergi mengembara ke Sibu. Aku harap, tahun ni aku tak demam seperti tahun lepas. Besok pagi jam 6 aku dah kena gerak ke sibu. dengan bawak 2 biji kek cheese.

o.k ..o.k !!! ku akui ..bukan aku yang buat kek. tapi beli saja. he he he ...

aku bukan tak ada masa. Tapi, aku tak tahu bahan-bahannya. aku dah rasa dah .. tapi tetap tak dapat nak detect dia punya bahan-bahan.

nak tunggu aku jadi masterchef?!!!! Oh ..Mimpi rupanya!!!

teringat perbualan sebelum ni dengan syarafudin... usu .. mak suruh balik, nak masak kari dengan buat kelupis ....

aku pun jawab :
uickssss raya tahun ni usu hantar kek ke sibu.( sambil berfikir ni ... ala... tak apa.... Nurul dengan khadijah kan ada nak tolong dia buatkan .... sambil tu otak fokus pada Mak nurul ... he he he )

Mama..
selalunya memang ada pembantu untuk memasak. itulah yang bestnya !!!

Nota: lepas beraya pula. kena gerak ke saratok . ada kenduri kahwin. he he he .... Rugi juga kalau tak pergi.

senarai keperluan ke sibu :
1- fotostet buku .
2- hantar kek
3- cari tudung ataupun selendang ( amboiii nak menari ulek mayang ke ?)
4- Nak cari kasut.
5- Nak cari buku
6- Nak cari pen warna warni
7- Nak ambik gambar banyak-banyak wawawa ...( macam tipu sangat saja bunyi)


0 comments: