Sunday, September 11, 2011

Ketika Cinta Memanggil Aku T_T (3)

assalamu'alaikum warahmatullah dan salam sejahtera semua ...
Kelesuan betul aku hari ini .... tak bermaya rasanya ... kesian badan aku... tak cukup tidur hehe ....

petang tadi makan pun ...
rasa nak terkeluar balik ... terganggu sekejap sistem penghadaman. tapi... tak mengapa... sejam kemudian baru lah rasa kurang sikit...

sekarang dok hot stori pasal cukai kenaikan kepada 6% tu kan? baik betul zaman sekarang ni. semuanya naik ... harga tanah naik, harga rumah naik, apa-apa pun naik ... kalau macam ni... tak naik gaji pun tak apa... haha... sama saja jalan ceritanya ...

oh ye .... baru-baru ni ada satu insiden berlaku ....
kisah seorang budak yang kiut dan comel . dia tanya .. boleh ke tidak pergi ngaji kat rumah untuk petang khamis dan jumaat. saya jawab ... boleh .. insyaAllah jika tiada halangan. tapi sebelum datang tu call dulu. takut saya pula ada aktiviti lain ...

semangat betul dia ni ...
sehari sebelum hari khamis... kira hari rabu lah kan.. dia tanya boleh ke kalau kakak dia nak ikut sekali ... saya jawab boleh ... apalah salahnya kan ...

keesokan harinya ... bertambah seorang pula ... yang datang rumah ...
itu kisah hari pertama...

sebelum dorang balik ...
aku bagitau lah esok (hari jumaat) nak balik kampung jadi tak payah le datang ...

tiba-tiba keesokan harinya ...
6 orang pula yang datang ... Opsss!!!
hahaaa...

dan sekarang nampaknya saya kene tambah sikit sesi pembelajaran untuk mereka-mereka ini.

Nota: kalau nak sambung ngaji masa darjah 6 nanti boleh tak? aku jawab boleh aje insyaAllah bila saya mereka ada masa. dan aku sambung lagi .. nak belajar bila walaupun dah masuk sekolah menengah pun boleh juga ... sila .. sila... dialu-alukan ... tetiba dorang berbunyi ... YEAHHH!!! aku pulak ... ERK?!!! keh keh keh ... pulak dah .. hilag sudah alhamdulillah mereka- mereka ini ...

0 comments: