Sunday, July 24, 2011

Nyut ... Nyut ...Nyut>>> Kepala!!!!

Terbaca suatu ketika dulu satu status yang berbunyi ... "berusahalah untuk keluar dari situasi itu ...."

aku sedang berfikir ...
berfikir jalan keluar daripada yang sebaiknya...
tanpa mengelirukan sesiapa dan menimbulkan syak wasangka sesiapa pun ...

tapi ... akhirnya tewas juga kan?!!!
ya... kita tidak tahu apa yang ada difikirkan orang. dan orang lain lagilah tidak tahu apa yang kita fikirkan. tapi harus ingat ... dan catat ya!!!


aku bukan malaikat ...

aku bukan nabi...

dan aku juga bukan yang teristimewa di sisi NYA...


sengaja berdiam bukan bermakna lari...

sengaja berdiam bukan bermakna menjauh...

sempena bulan sya'aban dan menunggu kedatangannya Ramadhan ...
aku mohon maaf untuk segala-galanya ... buat siapa-siapa saja...
buat teman-teman di dalam malaysia ... mahupun di luar Malaysia ...

hari ini kepala aku makin sakit ...
aku langsung tidak boleh fikir apa-apa ...
kadang-kadang ...
terpancing juga emosi dengan rungutan itu ...
rungutan ini...
Alhamdulillah ....
aku masih boleh mengatasinya ...


Ya Allah ...

ingin ku campakkan saja dunia ini keluar dari hidupku ...

namun...

aku tidak punya pilihan lain ...

kerana di situlah terdapat kunci untuk aku menemui MU

dalam keadaan redha MU ...


Yang benar ...

Yang Tak Berdaya ...

Nota: Selamat menunggu ketibaan Ramadhan yang penuh barakah ... =)

0 comments: