Wednesday, May 18, 2011

MC Satu Please!!!

Ibarat macam gitu lah perasaan aku sekarang ni ...

perihal gastrex aku:
beberapa minggu yang sudah ... memang o.k dah isi perut ni. sikit pun tak ada rasa nak terburai.

hendak dijadikan al-kisah. dialog diwaktu senja nan indah ...

umie: su ... maok ekot g sibu juak ka? pakei keta...

aku: uickss... maok maok maok !!!

baca je dialog ni memang sah sangat tanpa dirancang aku main ekot je...

jadi aku pun ekot pergi jugak tanpa sebarang bekalan ...
tak ada susu tepung jadi aku "Waer anum susu lah" (bancuh air susu)...
sepatutnya aku time di sibu hari tu aku beli susu tepung dan kita minum dulu!...
tapi sampai di sibu aku bedal pulak dengan air pepsi :ambik aku
sebelum gi jejalan lagi sempat lagi minum air teh segelas dua. mak aiii...
belum lagi kira sekotak air teh bunga (teringat nurulhana binti nordin) ...

Yang pastinya ... aku banyak minum air teh dan sebelum balik hari tu ..pekena pulak sardin pedas dalam tin... lagilah sentap perut aku... tu lah sekarang ni .. perut aku tengah mogok...

Harap maklum stock ubat gastrex lama dah tak simpan....
last aku pergi singgah kat wad kecemasan yang hampir-hampir buat aku rasa nak pengsan pada tahun 2007 ataupun sekitar 2008 macam tu...

kad sakit tu?
aku dapat time aku di kuching dulu masa tu aku kene masuk wad kecemasan jugak gara-gara ibu jari aku kene hempap dek meja bulat ( meja lipat) ... huhuu... sebelum tu mana ada kad pun .. aku lah manusia paling allergic dengan yang namanya klinik dan hospital. sebab kalau bagi ubat pun bukan aku makan sangat.. sekali dua je ikut masa pastu ubat ke mana aku ke mana .... hehee...

time aku dapat migrain dan time aku batuk ...
masa tu memang terikat sangat dengan ubat... Wajib Makan!!!
bila aku dah rasa jenuh nak makan ubat ... aku stoppp!!!
tapi tukar selera makan ....
pantang-pantang aku tak langgar... setahun lebih juga le berpantang...
Alhamdulillah... aku dah okay sekarang...

cuma part gastrex ni ...liat betol aku ni nak jaga pantang...

memang tepat dan jitu lah bicara seseorang yang terkenal ( aishh pesal aku boleh lupa nama dia ni)

ubat yang paling mujarab untuk menyembuhkan sakit adalah dengan menjaga pantang larang...

tu le orang lama dulu banyak pantang larang kot... sampai terbawa-bawa ke cucu cicit..
ke ada cerita lain disebaliknya huhuu...

aku nak masak dulu ...daaa...

yang selalu sakit-sakit tu .... jaga betul-betul pantang larang tau... kang jadi macam aku pulak.. diri sendiri yang susah ...

0 comments: