Tuesday, October 6, 2009

Orang kata !!!


orang kata ... jangan pecaya dengan kawan-kawan maya ni ... ternyata kata-kata mereka itu benar jugak .. namun harus diingat!!! tidak semuanya seperti itu dan sekiranya anda yakin dengan kenyataan anda .. maka diri anda sendirilah orang pertama dalam senarai tersebut.

kadang-kadang orang fikir si perempuan ni menangis kerana dia terlalu percayakan lelaki itu .. tapi di satu sudut lain dia tak pernah terfikir pun bahawa si perempuan ni tadi menangis bukan sebab kerana dia tertipu atau terpedaya atau yang seangakatan dengannya ... tapi dia cuma sedih ... kenapa si lelaki itu terlalu yakin menyatakan apa yng dia rasa terhadap perempuan itu sehingga dia lupa bahawa wanita itu punya perasaan yang sangat halus ... dia tahu .. tapi masih juga cuba berusaha untuk menyatakan hal yang tidak sepatutnya ..jadi pembaca sekalian ... nilai cinta siapa yang murah sebenarnya?!!! dia sedih kerana insan yang dia percaya dan mula sayang sebagai sahabat itu ... sebegitu sifatnya ...

ada lagi satu cerita ...
bila kita bersahabat secara jujur ... dan tiba-tiba terasa ada orang yang menikam kita dari belakang ... apakah yang anda perlu buat?

rasanya itu terlalu kejam sangat ... apa kata kita tukar ayat ... kita cuba buat baik dengan kawan-kawan kita ... tapi alih-alih kita pula yang kene ... tapi perkara tu tak adalah sampai nak membunuh persahabatan...

cuma aku rasa kebelakangan ni ketenteraman aku seolah-olah terganggu .. aku tak tau kenapa ... bila aku masuk blog pun aku rasa makin tak tenteram macam dulu .. seolah-olah ada sesuatu yang berlaku dibelakang aku ... sebelum aku cari sendiri hal tersebut .. harap-harap siapa-siapa yang terbabit silalah tampil ke hadapan dan bersemuka dengan aku... aku tak tau apa masalahnya ...

aku tak paham baru-baru ini aku dapat surat notis dan rayuan aku ditolak .. aku perlu bayar rm3800 dalam masa 3 bulan ... dan sekarang ... aku cuma ada tempoh itu untuk bulan depan sahaja ... sungguh aku rasa terdesak .. tapi tak adalah aku rasa nak pinjam duit siapa-siapa... tapi sebab mara ni le .. aku beria-ia sangat nak belajar menjahit ... tak kiralah dengan siapa-siapa ... janji aku masih dapat bekerja sambil belajar... macam ada kaitan ngan duit le pulak ... tapi aku tatau apa kaitan duit tu dengan segala-galanya ... sebab setakat ni aku tak ada bagi pinjam kat orang pun ... cuma aku risau sikit dengan salah seorang ahli keluarga aku ni ... dia ni baik sangat... sebab dia baik sangat sampai aku pun tak berani nak pinjam duit dia .. cukuplah masa aku beli n73 dulu ... janganlah berulang sekai lagi ... kalau ape-ape hal tu ... tengok aku on ym atau tak on pun hantar le emel .. ceritakanlah kat aku .. aku tak mau mimpi yang bukan-bukan ... kerana setiap perkara yang berlaku dalam famili aku... aku pasti akan dapat dari mimpi .. kemudian dari orang tu ... yang pelik aku mimpi aku didatangi dua lembaga seorang lelaki dan seorang wanita ... dan kali keseterusnya pula muncul entah dari mana satu lembaga lelaki pulak ... mungkin bagi korang itu mimpi-mimpi belaka... tapi aku percaya ada sesuatu yang berlaku kerana aku kerap mengalami mimpi yang sama ...

Nota: cerita je lah ... kalau korang ada ape-ape masalah dgn aku ke atau famili aku .. cerita je .. cuma jangan sampai aku tau daripada mulut orang lain sudahlah ... aku tak suke ... tapi siyeslah aku cakap ... kalau part pakai duit betul-betul ... aku jarang nak pakai duit umie dulu ... kecuali umie sendiri yang offer .. sebab aku faham umie pun selalu tak cukup duit ... macam tu jugak abie ... cukup-cukup pun untuk perbelanjaan sebulan.. banyak yang nak kene bayar... sebab tu aku tak mau susahkan dorang ... kalau aku nak hidup senang ... lama dah aku mintak abie bayar ansuran bulanan untuk aku ... dan bulan lepas jugak aku dah langsaikan notis mara tu ... harap-harap cerita ni boleh kita ambil iktibar bersama ... minta tolong boleh ... mintak lah daripada siapa-siapa tapi kene fikir dulu ... sebelum mintak tolong tu .. mampu ke kita nak bayar balik ... itu satu hal ... tapi ... yang paling takut .. kalau nyawa kita Allah tarik awal sebelum amanah itu kita selesaikan ... siapalah kita nak meramal nyawa kita ni panjang ke pendek ... betul tak?!!! bagi aku cukuplah masa belajar dulu aku buat loan .. selepas ni nak.. buat rumah ke .. nak beli kereta ke .. aku tak sanggup nak buat loan ... aku sanggup puasa berbulan-bulan untuk penuhi keperluan asas itu daripada buat loan ... nanti kalau aku dah mati tak kan aku nak susahkan penjamin aku pulak ... aduh ... kang terawan-awang roh aku .... tak maulah ...

0 comments: