Thursday, February 26, 2009

dewa83 vs sha83

versi 1:

tetibe tengah syok chat calling masuk...

dewa83: boleh call jap tak?
sha83: boleh. tapi kedit ciput ni...
dewa83: o.k..call sekarang tau...
sha83: wokeyh...

amik henpon dan terus call...

sha83: kat mana ni?
dewa83: kat kampung ni. tadi balik kampung...
sha83: ada dapat message tak?
dewa83: mana ada....hantar kat nombor mana?
sha83: kat nombor maxis la...
dewa83: lorr...mana ada on number maxis.
sha83: erk...bukan message tu dah delivered ke?
dewa83: mana ada...cakap apa?

troot..troot...trooot... cis! kredit abis...wakakaa...

balik lagi ke meja operasi dan sambung operasi...


versi 2:

tengok jam...pukul 10:45 p.m ...

jadi aku mintak diri untuk berundur. sebab aku nak siapkan buku laporan....
aku capai henpon kemudian aku terus call gune celcom. wakakkka...orang lain angkat...kwang kwang kwang..

abang dia: hello..
aku: hello...erk...(terkedu seketika)
abang dia: hello...
aku:hello...ada dengar tak?
abang dia: hello...
aku: (doyai) cakap dalam hati...hello ade dengar ke tidak?
abang dia: hello tak dengar sangatlah...
aku: hello..cemaner sekarang ada dengar tak?
abang dia: haa dengar lah sikit tapi jauh...
aku: oh kalau macam tu masalah henpon ni le tu...
abang dia: (gelak)saya bukan mamatlah...
aku: ha'ah dah agak sbb suara lain...
abang dia: ye ke?
aku: ha'ah...dia g mana...cepatlah kredit dah nak abis ni!!! ( dengan separuh menjerit)
abang dia: (gelak lagi) ntah lah dia keluar dengan kawan dia tadi...
aku: oh..tak apalah...nanti bila dia balik bitau dia mintak tlong dia tukar nombor maxis dia...
abang dia: owh..okay...
aku: o.k lah kedit sikit ni...hehee...tu je...
abang dia: ( gelak ) o.k...assalamu'alaikumwbt
aku: wa'alaikumsalamwbt ...

terus aku letak bawah henpon...

message demi message aku hantar tapi masih gak tak ada respon. setau aku henpon tu memang bermasalah. agak-agaknya tertinggal kat rumah tak pun memang dia tak bawa sebab nak cas...

tunggu punye tunggu aku tertidur entah pukul berapa.Tetibe...

ada koling masuk...aku gune earphone jadi dia angkat call otometik lah...aku terkejut dengar suara di hujung talian...

dewa83: awak...
sha83: hurm...eh...awak....(sambil tengok jam lebih kurang dekat pukul 3)
dewa83: awak dah tidur ye...
sha83: ha'ah tertidur tunggu awak...
dewa83: tak ada kredit ni...
sha83: tak apalah jap lagi saya buat super saver, awak tukar lah nombor
dewa83: okay...tunggu tau nak tukar nombor ni...
sha83: okay..

stopppp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5 minit kemudian ( tengok jam pukul 3)

dewa83: awak: kenapa tunggu...
sha83: kan tadi terputus macam tu je...risau tau..,
dewa83: lor....tak ada apa-apalah...
sha83: dari mana?
dewa83: taxi datang amik tadi bawak jalan-jalan.
sha83: jalan-jalan mana?
dewa83: tepi sungai...
sha83: dah agak dah mesti tepi sungai.
dewa83: yelah dah situ tempat port selalu. biasalah nak jenguk buaya-buaya kat dalam sungai pahang. bukan macam buaya kat sungai sarawak...buaya-buaynya asyik nak makan orang je. dah tak ada benda dah nak makan.
sha83: yelah..dah semua makanan dorang kat dalam sungai lari ke sungai pahang tu pasal lah makan orang.
dewa83: heheee...macam tu ye..
sha83: yelah...
dewa83: ni yang tak suka call malam-malam mesti kene selsema...
sha83: lor...

cari idea tukar topik...

blink blink...

sha83:eh..120 minit untuk rm2 berapa yer?
dewa83: awak tanya apa ni...
sha83: yelah...tadi kan buat super saver, dia cakap rm2 untuk 120 minit.owh..jadi satu ringgit untuk 60 minit...eh tak macam dulu lah..dulu rm1 sama dengan 100 minit...
dewa83: kira o.k lah... dapat sembang dua jam untuk 2 ringgit.
sha83: ye tak ye jugak kan? selalunya rm3 untuk berapa minit tuh...
dewa83: 30 minit..
sha83: ye...30 minit...
dewa83: ishk..hari ni asik makan je keje...
sha83: bagus lah tu...makan apa?
dewa83: erk...makan .. makan...makan..macam-macamlah
sha83: lor...ni mesti makan cendawan ni...tak pun...ku...
dewa83: kuda ke?
sha83: eh tak lah....kulat cap udang galah...
dewa83: heheee..tak adalah. mana boleh makan tu...
sha83: tau tak pe...
dewa83: mesti naik lagi berat badan ni
sha83: lor...bior le...
dewa83: mana boleh macam tu...
sha83: tak apalah...nanti tak ada nak ngorat...
dewa83: heheee macam tu pulak...ada-adalah awak ni...
sha83: oh ye...tadi saya ada call...
dewa83: lepas tu siapa yang angkat? mak ke?
sha83: eh tak lah abang yang angkat...
dewa83: abang cakap apa?
sha83: abang tak cakap apa..tapi dia gelak...
dewa83: kenapa plak?
sha83: sebab saya cakap cepatlah kedit dah nak abis!!!
( siap wat lakonan semula)
dewa83: heheee...ada-ade je awak ni...nakal lah...
sha83: lor..mana da... betul lah tadi call gune celcom...
dewa83: owh...macam tu...
sha83: tapi kan...
dewa83: haaa ada apa lagi?
sha83: lupe nak cakap kat dia tadi napa kawin cepat sangat. tunggulah 2 3 tahun lagi...
dewa83: owh....sindir ye...
sha83: eh eh... mana ada.. betul lah.. dia kawen cepat sangat. tak sempat nak berkenalan...( gelak )
dewa83: ( gelak )nakal lah awak ni...
sha83: lor..mana de hahhaha...
dewa83: nakal betul lah awak ni...hehee...
sha83: tak lah sangat sikit je...hehee...
dewa83: sebab tu lah balik kampung ni. nanti x ade cuti. tapi ihsan balik.
sha83: owh...macam tu...
dewa83: ye lah nanti tak balik apa pulak orang akan cakap...
sha83: faham...
dewa83: sebab tu lah balik. kebetulan semalam kan off day...
sha83: woh...tapi tak gtau pun nak balik? tibe-tibe je cakap dh sampai kat kampung.
dewa83: kan dah cakap tadi...
sha83: tapi itu tadi...bukan ssebelum nak balik...
dewa83: woh...kan dah cakap tak de credit. nak tau tak? tadi kan basah tau sebab hujan
sha83: lor...ye ke? dah mandi tak?
dewa83: dah mandi dah..siap dah basuh baju sekali. nak pergi jemur lah ni. esok dah nak balik.
sha83: esok balik pukul berapa?
dewa83: esok balik pukul 12...nanti tolong gerak ye...
sha83: wokeyh....

cut...cut...cut...

dewa83: awak...tadikan saya paw kawan saya tau masa kat tepi sungai...hehee..
sha83: paw ape plak? ( musykil )
dewa83: hehee..tadi cakap kat kawan esok saya nak balik. lepas tu dia tanya apa masalahnya? saya jawab saya rasa nak makan ikan lah.lepas tu dia bagi 3 ekor tilapia hehee...
sha83: ikan tu katner sekarang? ade-ade je...
dewa83: ada..simpan. nak bawak balik kl esok hehee...sape suruh ajak orang keluar hhaaahaa..
sha83: eh eh macam tu pulak.
dewa83: gelak...
sha83: gelak...tak elok lah buat macam tu..
dewa83: hari ni keje kan?
sha83: ha'ah...
dewa83: kol brp?
sha83: macam biasa pukul 2 - 5 ptg
dewa83: owh...
sha83: abih tu cemaner? dah pergi tak jumpa kawan tu?
dewa83: woh...tak nak lah segan lah...nanti sampai kl kay..
sha83: tak nak lah macam ni.
dewa83: saya janji nanti saya pergilah...okay?
sha83: betul ni?
dewa83: ye...saya janji...
sha83: okay...nanti keje pukul berapa?
dewa83: pukul 4.
sha83: owh...
dewa83: nak dengar cerita tak?
sha83: apa dia?
dewa83: saya hari tu dapat surat jadi permenant staff kat sana.
sha83: ye ke? syukur alhamdulillah. bagus lah tu...yang ujian hari tu dah buat ke?
dewa83: dah buat dah...
sha83: cemaner?
dewa83: okay lah dapat jawab...
sha83: bagus lah tu...
dewa83: tu lah esok ingat kalau boleh tak nak lewat datang keje.
sha83: woh..okay....baguslah macam tu...9 sambil jeling jam)

diam....

sha83; hurmmm...ngantuklah...
dewa83: awak dah ngantuk?
sha83: yelah...esok pun nak kene bangun awal lagi...
dewa83: yelah...dah dekat pukul 4....tdo lah ye..
sha83: ha'ah...
dewa83: gudnite
sha83: nite...( biasalah mamai mana ingt timing masa tu pagi wakkakkaak)
dewa83: assalamu'alaikumwbt
sha83: wa'alaikumsalamwbt....

dewa83: nak letak bawah ke henpon ni?
sha83: eh jangan....tunggu saya tidur dulu baru letak bawah...
dewa83: kalau macam tu kita lumba tidur lah siapa dulu berdengkur nak?
sha83; hhahaha bagus gak tu...
dewa83: okay...tidur ye...
sha83: ha'ah...( tak larat dah nak jawab. atas mata ada bata...)

sambil dengar lagu st12 saat terakhir...

ZZZZZZzzzzzzzzzzz

0 comments: