Sunday, April 6, 2008

message forward?!!!!!! ada apa dengan nya?!!!!!!!

apa pendapat teman² tentang message forward:

di sini saya sertakan contoh sekali

contoh 1:
baca dan teliti: "Allah aku cintai KAU dan aku perlukan KAU. datang lah ke hatiku..."
kirim pa 10 org dan lihat keajaiban malam ini.TLG JGN DELETE. ia benar-benar terjadi. ini SMS dr ibu Ali Said-juru kunci sayyida Makkah yg bermimpi bertemu Rasulullah s.a.w ...

beliau berpesan: kuatkan aqidah dalam ibadah kerana dunia ini sudah goyah dan tua...


sebar sms ini ke 10 muslim, InsyaAllah dlm waktu 10hari akan dapat rezeki besar dan jika tidak disebar tunggulah kesulitan yang tiada henti-henti...

contoh 2:
Wahai umat Muhammad zikirlah selalu asmahul husna: Ya Qayyumm, Ya majid, Ya Wajid, Ya Wahid, Ya Ahad, ya Samad, Ya Qadir, Ya malik, Ya Rahman, ya Rahim, selama hidupmu dlm sehari/ seminggu/sebulan/setahun/ seumur hidup ,u walau pun hanya satu kali

sms kepada 9 org insyaAllah kamu akan dpt berita baik esok. siapa yang sudah mengetahui sms ini tetapi tidak menghantar atau mengingkari sms ni, org itu akn mendapat nasib yang buruk selama 9 thn. adakah anda tidak mau mengorban kan hanya 90 sen krn Allah...

>>>sbg seorg hamba allah yg lemah dan cetek ilmu pengetahuan agamnya aku tidak faham kenapa mesti mesej2 sebegini wujud di kalangan masyarakat kita pada hari ini. aku gelarkan ia sbg msg forward...

>>>aku betul2 tidak tahu apa sebenarnya agenda yang terdapat dlm message sebegini. tp skrg aku rasa terpanggil untuk memperbincang kan hal dan perkara2 yg seperti ini kepada anda semua...

mereka bercerita tentang aqidah namun...masih ada yg aku musykil kan. cuba baca elok² message tersebut. ayat yang aku highlight kan...maksud nye yg aku condong kan...

renung-renungkan lah semua...dan fikir apa yang perlu kita lakukan...

0 comments: